Praca umysłowa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 182
Wyświetleń: 2786
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Praca umysłowa - strona 1

Fragment notatki:

5.10.2011r.
Temat: Rozwinięcie tematu-techniki pracy umysłowej
\\ 12.10.2011r.
Temat: Istota i natura uczenia się. Czynniki, od których zależą efekty uczenia się.
Czym jest uczenie się?Uczenie się, to zmiana o charakterze rozwojowym; zmiana rozwojowa z aktywnością własną, konstruowanie znaczeń.
RODZAJE UCZENIA SIĘ
UCZYMY SIĘ
1-doświadczenie- osobiste kontakty z innymi ludźmi; -obserwowanie działań innych2-przekaz społeczny-wiedza przekazana przez innych ludzi; -kontakty z innymi ważnymi ludźmi; -wiedza pochodząca ze źródeł pisanych -wiedza z internetu i innych mediów3-refleksja (synteza dwóch poprzednich)-oceny i opinie pochodzących od ludzi -własne teorie -wnioskowanie
PROCES UCZENIA SIĘ- to proces poznawania.ETAPY:
-spostrzeganie-myślenie abstrakcyjne-sprawdzanie abstrakcji w praktyce
PROCES UCZENIA SIĘ-to proces myślenia
ETAPY:-myślenie analityczne-myślenie dedukcyjne-rozumowanie
FAZY UCZENIA:
-wejście -opracowanie informacji -wyjście
EFEKTY, OD KTÓRYCH ZALEŻĄ EFEKTY UCZENIA SIĘ:
Właściwości ucznia:
Właściwości sytuacji uczenia się:
Właściwości nauczyciela:
Cechy gatunkowe- predyspozycje człowieka
I-PRZED:-uczenie się innych treści:(pozytywnych/negatywnych)-aktualny stan organizmu-czynniki, które odciągają nas od uczenia się
Cechy osobowe
Cechy rozwojowe
Styl prowadzenia lekcji
Cechy indywidualne (indywidualny styl uczenia się)
Komunikacja i porozumiewanie się
Płeć
II-W TRAKCIE:-warunki zewnętrze np. pogoda, hałas, deszcz-sposoby zapoznania się z materiałem i jego prezentacją-sposoby zapamiętywania np. kojarzenie treści-nagrody i kary
Metody pracy
Inteligencja
Zdolności specjalne
Zainteresowania


(…)


Inteligencja
Zdolności specjalne
Zainteresowania
Poziom aspiracji
Nastawienie
Metody uczenia się
III-PO: -wykonywanie innych czynności -uczenie się innych treści
19.10.2011r.
Temat: Behawiorystyczne podejście do procesu uczenia się i jego aplikacje do praktyk uczenia się
BEHAWIORYZM REAKCJE- DZIAŁANIE PAWŁOWA
PRZED WARUNKOWANIEM: bodziec warunkowy-dzwonek, brak reakcji na dzwonek lub reakcja nieadekwatna bodziec bezwarunkowy-powoduje ślinienie W TRAKCIE:
bodziec warunkowy bodziec bezwarunkowy-> reakcja bezwarunkowa-ślinienie PO WARUNKOWANIU: bodziec warunkowy-bez dzwonka bodziec warunkowy-reakcja warunkowa-ślinienie Działanie Pawłowa rozwinął Watson. Dziecko i biały szczur. Pewne dziecko uwielbiało spędzać czas z białym szczurem, gdy zaczęto przeprowadzam warunkowanie, podczas zabawy dziecka z pupilem, uderzano metalowym prętem wywołując hałas. Dziecko się bało, nie chciało się bawić ze szczurem. Widząc zwierzę-chłopczyk się bał. Jednakże oduczono dziecko lęku- zastosowano mleko i herbatniki. KONEKSJONIZM-uczenie się jest procesem powstawania powiązań asocjacji pomiędzy bodźcami i reakcjami PRAWO EFEKTU-istnieje powiązanie pomiędzy bodźcami i reakcjami wzmacniane przez osiągnięte zadowolenie (nagroda…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz