PR a reklama,(sem. V)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 812
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
PR a reklama,(sem. V) - strona 1 PR a reklama,(sem. V) - strona 2

Fragment notatki:

Mendryk, Instrumenty kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa, PR a reklama,(sem. V)
PUBLIC RELATIONS A REKLAMA
Różnią się one zasadniczo:
- głownym celem (związane z nim różnice dotyczą adresatów wpływu, treści działalności informacyjnej, sfer wpływu po stronie odbiorcow przez które osiągany jest cel)
- charakterem potrzeb ludzkich których się odwołują a przez to takzę charakterem wpływu na otoczenie - szerokością otoczenia, które jest w polu oddziaływania informacyjnego
- kierunkiem przepływu informacji
RÓŻNICE MIĘDZY REKLAMĄ KORPORACI A PR:
Treść, związek
REKLAMA KORPORACJI Przedsiębiorstwo/ przede wszystkim grupy otoczenia rynkowego
PR
Przedsiębiorstwo/ otoczenie
Cele komunikacji
REKLAMA KORPORACJI
- kreowanie wizerunku firmy, zwiększenie udziału w rynku PR
- społeczna akceptacja przedsiębiorstwa, zwiększenie zaufania Audytorium
REKLAMA KORPORACJI
- klienci obecni i potencjalni których potrzeby może zaspkoic organizacja a którzy dla ich zaspokojenia mają pokrycie w funduszu nabywczym
PR
- publicznośc zainteresowana kwestiami społecznymi, których istnienie jest w jakikolwiek sposób związane z działalnością organizacji
Działanie REKLAMA KORPORACJI
- bezpośredni wpływ na świadomość istnienia firmy i pośredni wpływ na aktywizowanie sprzedaży
PR
- bezpośredni wpływ na świadomość istnienia firmy
Adresaci działa
REKLAMA KORPORACJI
- ściśle określone grupy docelowe znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu przedsiębiorstwa PR
- grupy stakeholders, szerokie kręgi opinii publicznej znajdujące się w obszarze potencjalnego wpływu
Wiarygodnośc
REKLAMA KORPORACJI
- umiarkowana
PR
- wysoka
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz