To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PR A REKLMA: Pr i reklama są w gruncie rzeczy do siebie bardzo podobne i wszelkie wypunktowywane różnice można jakoś obalić. Na przykład:
R służy sprzedaży, a PR kreowaniu wizerunku- tak, ale ostateczny cel jest ten sam- informowanie i tworzenie pozytywnego wizerunku, z tym, że reklama robi to wszem i wobec
R zmienia zachowanie, a PR postawę- to się przenika i jedno często niesie za sobą drugie
R i PR mają różne metody działania- niekoniecznie, bo oba korzystają z mediów
R jest kosztowna, PR darmowy- tylko w odniesieniu do dostępu do mediów, który nie kosztuje. Ale napisanie tekstów, zrobienie kampanii to już są koszty, choć faktycznie mniejsze
Adresatem R są nabywcy, a PR- społeczeństwo. Ale R często działa na innych- pośrednicy, dystrybutorzy, konkurenci, przypadkowi widzowie
R jest nieetyczna, PR tak- niby tak, ale! Odbiorcy są świadomi podstępności R, więc się na nią uodparniają. Z PR tak nie jest, więc ma szersze pole działania.
Nie są to rzeczy identyczne, ale się przenikają. Organizacja powinna korzystać z obu.
Internal PR: (wg Rozwadowskiej, tożsame z human relations)
Odnosi się do:
Pracowników (obecnych, byłych i potencjalnych)
Zarządu i kierownictwa
Współpracowników
Rodzin pracowników
Praktykantów i stażystów
Głowne cele:
- zarządzanie komunikacją wewnętrzną (która jest ważniejsza, niż małe zarobki)
- kształtowanie lojalności i wzbudzanie zaufania dla polityki zarządu
- Tworzenie dobrej atmosfery w pracy (nie ma napięć, jest ogólna motywacja)
- kształtowanie wizerunku na zewnątrz (pracownik szeregowy najlepszym ambasadorem firmy)
3 zadania:
Integracja, komunikacja, motywacja
FEEDBACK- Feedback jest narzędziem służącym do udzielania informacji zwrotnej o jakości realizacji zadania, sposobie działania danej osoby. Jego celem nadrzędnym jest eliminacja błędów, motywacja i rozwój. Dzięki niemu dowiadujemy się jak jesteśmy postrzegani przez otoczenie, przełożonych i jak możemy zmienić swoje działanie, zachowanie, postawę. Informacja zwrotna nie powinna być obowiązkiem narzuconym przez organizację, ale naszą własną inicjatywą. Dla menedżerów feedback jest okazją do poznania swoich pracowników, ich odczuć, pomysłów, a także sposobnością do budowania dobrych, partnerskich relacji. Może być ważnym instrumentem kształtowania postaw i zachowań zespołów. Feedback to ponadto bezcenna pomoc motywacyjna - daje pracownikowi informację o całokształcie jego działań podczas osiągania celu i pomaga go osiągnąć z sukcesem, zapobiegając porażkom. Wszystkie powyższe zalety feedbacku są zauważalne pod jednym warunkiem - feedbacku trzeba udzielać właściwie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)