To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PR a human relations
Human relations to kształtowanie stosunków z pracownikami organizacji.
Potęgę firmy należy zacząć budować od postawienia pracowników na pierwszym miejscu, bo to przez nich firma dociera do klienta. Szanowani pracownicy szanują klientów, którzy czując się doceniani pozostają wierni firmie, a to ma bezpośrednie konsekwencje w odniesieniu do sytuacji finansowej firmy i jej akcjonariuszy. Właściwe postępowanie z pracownikiem jest warunkiem, aby pracownik uruchomił swój potencjał umysłowy, wykazał się kreatywnością i pełnią pomysłów, a także w pełni zaangażował się w realizowane przez siebie zadania. Dawniej w pierwotnym ujęciu, public relations miało oznaczać kształtowanie stosunków z otoczeniem zewnętrznym organizacji. Takie pojmowanie otoczenia organizacji okazało się jednak barierą w osiągnięciu celów PR. Public relations a human relations
Te dwie dziedziny łączy wpływanie na wewnętrzną publiczność, odróżnia natomiast - wykorzystywanie odmiennych narzędzi. Sposób wpływania na pracowników
PUBLIC RELATIONS
oddziaływanie informacyjno-perswazyjne; wykorzystanie takich narzędzi, jak środki usprawniające komunikację oraz wydarzenia powodujące większa integrację pracowników z załogą →
PRACOWNICY
←
HUMAN RELATIONS
wpływa na morale pracowników oraz ich integrację z firmą za pomocą osobnych narzędzi (wynagrodzenia, kary i nagrody, tworzenie właściwej atmosfery pracy)
Dla PR typowe jest oddziaływanie informacyjno-perswazyjne, częściowo połączone z organizowaniem imprez, „zdarzeń” integrujących wzajemnie pracowników oraz pracowników z organizacją. Tymczasem dla integrowania pracowników z wykonywanymi zadaniami i z organizacją konieczne są najczęściej także bodźce innego rodzaju, w tym materialne, i posługiwanie się tymi narzędziami wpływu należy do komórek personalnych. Cechy charakteryzujące pozytywną relację pracownika i pracodawcy:
satysfakcjonująca pozycja pracownika
przyjazne otoczenie
zaufanie i pewność
rzetelna dwukierunkowa informacja
wiara w sukces wspólnie realizowanych zadań optymistyczne spojrzenie w przyszłość
perspektywa dalszej pracy w firmie
Jedną z koncepcji, która bierze pod uwagę wszystkie te potrzeby, jest system „jednej rodziny” zapoczątkowany w Japonii. System ten zakłada, że każdy pracownik nie tylko ma spełniać obowiązki wyznaczone przez firmę, ale winien czuć się współodpowiedzialny za funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa.
(…)
… swoich pragnień, zdolności oraz zainteresowań), potrzeby poznawcze (rozumienia otaczającej nas rzeczywistości) oraz potrzeby estetyczne (odczuwania piękna)
W procesie motywacyjnym ważne jest zaspokojenie ludzkich potrzeb. Hierarchia potrzeb Masłowa wskazuje na wagę poszczególnych potrzeb. Jeżeli są zaspokojone potrzeby podstawowe, to przestają one służyć jako motywator działań, a znaczenia nabierają…
… obowiązków). Natomiast rekrutacja zewnętrzna polega na zatrudnieniu osoby spoza firmy.
Coraz ważniejszym elementem oceny kandydata staje się jego inteligencja emocjonalna, na którą składają się umiejętności społeczne, komunikacyjne, zdolność budowania właściwych relacji z innymi ludźmi oraz empatia, czyli umiejętność wczucia się w sytuację drugiego człowieka, jego oczekiwań i potrzeb. Piramida potrzeb…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)