Public relations - wykład 3(sem V)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 98
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 3(sem V) - strona 1 Public relations - wykład 3(sem V) - strona 2

Fragment notatki:

,Public relations w teorii i praktyce, wykład 3, (sem V)
Wykład III - 13.11.
Zadania w ramach PR: Dostarczenie rzetelnych wiadommości o organizacji Prezentowanie stanowiska organizacji w sprawach interesujących otoczenie (np. Pracowników)
Przygotowanie broszury - autoprezentacji organizacji zorganuziowanie cyklu spotkań z adekwatynymi częściami otoczenia w związku z planowaną kontrowersyjną inwestycją
Zorganizowanie serwisu internetowego dla np., inwestorów, dziennikarzy Wywołanie publicznej dyskusji na temat aktualnie ważny dla organizacji Opracowanie norm zachowanie pracownikó wobec otoczenia psrzyjających realizacji złożonego wizerunku organizacji 8 typowych faz procesu public relations ( Philip Lesly)
Analiza ogólnego klimatu wokół przedsiębiorstwa - badanie nastawienia otoczenia, analiza ta polega na obserwowaniu i rozumieniu możliwych trendów w otoczeniu i przewidywanie jak te trendy mogą wpłynąć na przedsiębiorstwo, oznacza to „trzymanie ręki na pulsie relacji jakie występują pomiędzy firmą a jej otoczeniem”
Określenie stosunku poszczególnych grup otoczenia do przedsiębiorstwa - posiadanie przez firmę wiedzy na ten temat pozwala na uzmysłowienie menedżerom, gdzie i w jaki sposób polityka i działania firmy powodują niezadowolenie i nieprzychylną opinię o firmie. Analiza nastrojów społęcznych - śledzenie poziomu niepokoju wśród pracownikó, akcjonariuszy czy organizacji pozarządowych może pomóc uruchomić firmę od strajku, spadku cen akcji, ulicznej demonstracji Przewidywanie potencjalnych problemów, potrzeb czy szans - wczęsnie przygotowanie plany uwzględniające antycypację przyszłych zdarzeń pozwalają na podejmowanie trafnych decyzji w odpowiednim czasie
Precyzowanie polityki działalności - analiza sytuacji może podyktować modyfikację założonej polityki gospodarczej, tak by zwiększyć społeczną akceptację dla posunięć przedsiębiorstwa, często taka korekta pozwala na wyelimnowanie błędnej interpretaci i nieporozumień pomiędzy firmą a jej otoczeniem Planowanie środkó i sposobów wzrostu świadomości otoczenia - fundament dla działań public relations tworzy zrozumienie opinii otoczenia przez menedżerów firmy i budowanie polityki przebsiębiorstwa przy jednoczesnym zwracaniu szczególnej uwagi na posunięcia i decyzje, które mogą oddziaływać na opinię publiczną, następnym krokiem jest programowanie takich działań , które pozwolą przedsębiorstwu na prezentację firmy i jej produktów oraz przezywciężenie niezrozozumienia dl działań firmy, a tym smaym kształtowanie pozytywnego wizerunku.
Wykonanie zaplanowanych działań - narzędziami public relations są: nadawanie rozgłosu (publicyty), raporty finansowe, działania na rzecz pracowników, informacje prasowe, publikacje zakładowe, filmy oraz inne środki wykorzystywane w procesie komunikowania ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz