Pozostałe wymagania dotyczące zarządzania ISO 17025 - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 791
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pozostałe wymagania dotyczące zarządzania ISO 17025 - omówienie - strona 1 Pozostałe wymagania dotyczące zarządzania ISO 17025 - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Pozostałe wymagania dotyczące zarządzania ISO 17025
Nadzór nad dokumentacją
Dokument Systemu Zarządzania Jakością powinien zawierać:
Datę wydania i/lub nowelizacji
Numerację stron
Ogólną liczbę stron lub znak oznaczający koniec dokumentu
Instancję wydającą (opracował, sprawdził, zatwierdził)
Zasady nadzorowania dokumentacji:
Przegląd i zatwierdzenie dokumentacji przed wydaniem
Procedura ogólna nadzorowania dokumentów
Okresowy przegląd dokumentów, wprowadzenie zmian, wycofanie dokumentacji nieaktualnej
Niszczenie lub archiwizacja dokumentacji
Przegląd zamówień, ofert, umów
Zasady przyjmowania zamówień, zawierania umów i opracowania ofert na wykonanie badań:
Procedura ogólna
Warunki umowy: termin realizacji badania, koszt usługi, metoda badania…
Wykazanie różnic pomiędzy zamówieniem lub ofertą a umową powinny być wyjaśnione
Podwykonawstwo badań i wzorcowań
Laboratorium powinno powiadomić pisemnie klienta o powdykonawstwo i również na piśmie uzyskać od niego zgodę
Lab jest odpowiedzialny przed klientem za pracę podwykonawcy
Lab powinien posiadać spis podwykonawców wykorzystywanych do realizacji badań
Zakupy usług i dostaw
Lab powinno mieć procedury ogólne dotyczące wyboru i zakupu wykorzystywanych przez sienie usług i dostaw wpływających na jakość badań
Nabywane dostawy, odczynniki, materiały pomocnicze muszą być sprawdzone zanim zostaną wykorzystane do konkretnych badań/ nie mogą być przeterminowane
Lab musi przechowywać dokumentację dostaw (gwarancje, świadectwa jakości)
Lab powinien posiadać spis dostawców
Obsługa klienta
Lab zobowiązany jest do zachowania poufności wszelkich danych klientów i wyników badan
Lab powinno udostępnić klientowi udział w badaniach w charakterze świadka
Skargi
Lab powinno mieć procedurę rozpatrywania skarg od klientów
Powinny być utrzymywane zapisy dotyczące wszystkich skarg, ich rozpatrywania i działań korygujących podejmowanych przez lab
Nadzorowanie niezgodnych z wymaganiami badan i/lub wzorcowań
Procedura, która uruchamiana jest w momencie, gdy badanie zostało wykonane niezgodnie z procedurą badawczą, instrukcją roboczą.
NP. AWARIA APARATURY ZŁY POMIAR
CZYNNIK LUDZKI NIEDYSPOZYCJA
BLĘDNE OPRACOWANIE WYNIKÓW BADAŃ NIEZGODNOŚĆ


(…)

… MOGĄ BYĆ W POSTACI PAPIEROWEJ LUB ELEKTRONICZNEJ
Zapisy muszą być przechowywane w sposób zapewniający poufność i bezpieczeństwo (w szafie zamykanej na klucz, hasło dostępu do danych w komputerze)
Obserwacje, dane, obliczenia powinny być zapisywane w chwili ich wykonania (karta badań, zeszyt laboratoryjny). POMYŁKA - PRZEKREŚLENIE + PARAFOWANIE

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz