Socjologia wychowania - strona 5

note /search

Socjologia wychowania - 6

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 777
Wyświetleń: 2219

TEMAT 6: Osobowość społeczna i rola społeczna. Wyjaśnij co to jest krąg społeczny i podaj przykłady. Krąg społeczny- względnie trwały i mniej lub więcej zwarty ,w którym jednostka spędza większą część życia społecznego. Jednostki odgrywają w kręgach wyznaczone role społeczne. Krąg rozwija się wte...

Socjologia wychowania - 7

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 686
Wyświetleń: 1841

TEMAT 7: Tożsamość jednostki w procesie wychowania Wpływ globalnego kapitalizmu na jaźń człowieka wg Senneta Sennet twierdzi, że globalny kapitalizm niweczy wszelkie próby wypracowania przez człowieka trwałego, dojrzałego i zrównoważonego poczucia samego siebie. Wg niego dokonało się przejście ze...

Socjologia wychowania - 8 i 9

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 868
Wyświetleń: 2198

TEMAT 8: Relacje międzypokoleniowe Wymień przyczyny kryzysu relacji międzypokoleniowych. Niezwykła szybkość zmian Rozpad rodziny Upadek kapitalizmu Zwycięstwo technologii Rozpad ustroju stabilizacji Znaczenie rówieśników jako wzoru do naśladowania Jakie są dwa zasadnicze okresy rozwoju? Id...

Socjologia wychowania - 10 i 11

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 672
Wyświetleń: 1960

TEMAT 10: Instytucje w procesie wychowawczym Jakie są różnice między szkołą otwartą a zamkniętą? Różnica polega na tym, że szkoła otwarta w przeciwieństwie do szkoły zamkniętej nie stara się zawrzeć w swym obrębie wszystkich doświadczeń i czynności swych członków. Lecz zadawala się wymaganiem by ...

Socjologia wychowania - 12

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1358

TEMAT 12: Uspołecznienie w „tajnych związkach” i instytucjach totalnych Jakie są cechy systemu władzy, które charakteryzują wszystkie instytucje totalne? Są trzy cechy systemu władzy, które charakteryzują wszystkie instytucje totalne: - Władza ma charakter grupowy - każdy członek personelu ma pr...

Socjologia wychowania - 13 i 14

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1827

TEMAT 13: Intymność, seksualność, miłość i erotyzm a wychowanie Czym charakteryzuje się czysta relacja? - zaangażowanie jest konieczne, by relacja mogła trwać - każdy z partnerów, w dowolnym momencie, może tą relację zerwać - zaufanie nie ma...

Inne mniejszości ci, ktrzy mają specjalne potrzeby

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 126
Wyświetleń: 742

Inne mniejszości: ci, którzy mają "specjalne potrzeby". Poprzez mniejszość specjalną autor rozumie mniejszość, która albo wydaje się mieć, albo przypisuje sobie specjalne potrzeby. Są to między innymi dzieci grup wędrownych, leworęczni, mieszkańcy

Klasa społeczna 1

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 294
Wyświetleń: 1260

Klasa społeczna. Badania naz związkami klasy społecznej i edukacji przeprowadzane były głównie w Wielkiej Brytanii. Występuje trudność w samej definicji klasy społecznej. Można ropatrywać ją w znaczeniu potocznym, jako pojęcie administracyjne i demograficzne, czy jako pojęcie z zakresu socjologii i...

Mniejszości etniczne 1

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 161
Wyświetleń: 896

Mniejszości etniczne. Trudno określić możliwości edukacyjne osób z mniejszości etnicznych z taką dokładnością, jak w przypadku badań nad różnicami z podowu płci, czy klasy społecznej, z powodu małej ilości badań. Poprzez 'etniczny' należy rozumieć zbiór osób mających tę samą kulturę, a cechy fizycz...

Socjologia wychowania - płeć

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Socjologia wychowania
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1743

Płeć. Do niedawna płeć była kwestią pomijaną w socjologicznych badaniach nad edukacją. Wcześniej koncentrowano się bardziej na klasie społecznej. Przyczyny owego zaniedbania były złożone: skupiano się w badaniach na tym co postrzegane było jako problem w edukacji, nierówność między płciami rzadko...