Pedagogika - strona 19

note /search

Dylematy globalizacji- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 189
Wyświetleń: 2142

Dylematy globalizacji. Gospodarka, kultura, edukacja, wobec wyzwań globalnych współczesnego świata.Kamila Kulus Wyższa Szkoła Społeczno – Ekonomiczna Wydział pedagogiki Rok I Globalistyka to nauka zajmująca się globalnymi problemami współczesnego świata. Powstała ona na przełomie lat trzydziest...

Dyslekcja, dysgrafia, dysortografia- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 434
Wyświetleń: 1428

Temat pracy: DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSORTOGRAFIA. czyli specyficzne trudności w czytaniu i pisaniuOpis wstępny Definicja (greckie dys - zły, trudny; łacińskie lego – czytam) specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu są spowodowane zaburzen...

Dysleksja - Terminologia- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1855

Dysleksja - Terminologia Zaburzenia podstawowych funkcji percepcyjno- motorycznych są przyczyną specyficznych trudności w nauce czytania i pisania. Najczęściej trudności te określane są terminem dysleksji. Według najnowszej definicji z 1994 r opublikowanej przez Towarzystwo Dysleksji im. Ortona, dy...

Dysleksja ? przegląd wybranych stanowisk- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 91
Wyświetleń: 2625

7. Dysleksja – przegląd wybranych stanowisk.7.1. Historia badań nad dysleksją. Prawdopodobnie odkąd istnieje pismo, to znaczy od kiedy ludzie zaczęli posługiwać się pismem w porozumiewaniu się między sobą, istnieje dysleksja. Najpierw dostrzeżono zjawisko utraty opanowanej wcześniej zdolności czyt...

Działalność Uniwersytetów Trzeciego Wieku- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1862

TEMAT: Działalność Uniwersytetów Trzeciego Wieku „Uniwersytety Trzeciego Wieku są instytucjami uniwersyteckimi, dlatego ich zadaniami są badania. Są instytucjami gerontologicznymi, dlatego badania te dotyczą głównie procesu sta...

Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1393

Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo Zespół nadpobudliwości psychoruchowej dziecka określany jako ADHD coraz częściej obserwuje się u dzieci w wieku przedszkolnym. Objawy tego zespołu układają się w trzy grupy: - - zaburzenia koncentracji uwagi, - - nadmierna aktywność ruchowa, - - impulsywność. Dz...

Dziecko zdolne- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1442

Dziecko zdolne Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją, zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju. To my- dorośli, ro...

Dziecko, wychowanie- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 196
Wyświetleń: 2569

Dziecko, wychowanie        W myśl „Encyklopedii pedagogicznej”[?][1] „dziecko jest jednostką ludzką w najwcześniejszej fazie jej rozwoju”[?][2]. Nie jest kandydatem na pełnowartościową jednostkę, ale taką właśnie – niepowtarzalną osobą. Rodzi się jednak nieporadne i wymaga opieki. Autor tego hasła w...

Dziecko- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 98
Wyświetleń: 1659

WSTĘP Dziecko jest jednostką ludzką w najwcześniejszej fazie jej rozwoju. Nie jest kandydatem na pełnowartościową jednostkę ludzką, a niepowtarzalną – w młodym wieku – taką właśnie jednostką. Dziecko to nie zwykła, młoda jednostka ludzka, to jej najpiękniejszy rodzaj. Jest ono ze swej natury żywio...

Długa historia krzywdzenia dzieci- pedagogika

  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Pedagogika
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1470

Długa historia krzywdzenia dzieci Nasz gatunek nie ma czystego sumienia w sprawie swoich dzieci. Historia krzywdzenia dzieci jest bardzo długa. Zajmuje 95%, a może więcej czasu naszej cywilizacji. Dzieci prawie zawsze uważano za słabsze. Traktowane jak przedmioty, przez stulecia były zabijane, kale...