Zarządzanie strategiczne - strona 15

note /search

Globalizacja - omówienie - Sektory wielonarodowe

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 0
Wyświetleń: 385

GLOBALIZACJA – umiędzynarodowienie. Gdy organizacja wchodzi na rynek międzynar. (internacjonalizacja). G. to także oderwanie się od nar. korzeni i rozproszenie swej działalności. Globalizacja : 1. G. informacyjna – środki w dziedzinie komunikacji społ. – dostępność do informacji z całego świat...

Globalna analiza strategiczna - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 14
Wyświetleń: 483

GLOBALNA ANALIZA STRATEGICZNA Diagnozowanie syt. strategicznej organizacji: od wewn.: 1. wg diagnostyki zasobów organizacji 2. wg diagn. obszarów funkcjonalnych org. Organ. jako drzewo kompetencji: Marketing /sprzedaż  Produkcja  B+R Produkty / rynki  Produkcja  B+R Technologie ogólne ...

Grupy strategiczne - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 98
Wyświetleń: 756

Grupa strategiczna - grupa przedsiębiorstw działających w danym sektorze i jako grupa oddzielonych od innych takich grup barierami mobilności, które tworzą realizowane podobne strategie oraz cechy przedsiębiorstw należące do danej g...

Interesariusze przedsiębiorstwa i ocena ich ważności - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 14
Wyświetleń: 518

Interesariusze przedsiębiorstwa i ocena ich ważności Interesariuszem przedsiębiorstwa będą podmioty występujące wewnątrz przedsiębiorstwa oraz w jego otoczeniu, które bezpośrednio lub pośrednio uzyskują korzyści lub ponoszą koszty związane z funkcjonowaniem przeds. i są w stanie wywrzeć na ną ef...

Kultura organizacyjna i jej elementy wyróżniające - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 35
Wyświetleń: 504

Kultura organizacyjna i jej elementy wyróżniające Kultura organizacji- zbiór dominujących wartości i norm postępowania, charakterystyczny dla danej organizacji, często przyjęte za oczywiste. Pomaga zrozumieć ludziom w organizacji, które działania są możliwe do przyjęcia, a które nie. Te wartości...

Macierz BCG - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 819

MACIERZ „BCG” : PREZENTACJA KRYTYCZNA Jest to analiza zainicjowana przez firmę doradczą Boston Consulting Group, utworzoną prze dysydenta Harvardu, Bruce Henderson’a. Firma ta rozpoczęła od bardzo prostego modelu. Jego gł, myślą...

Macierz ADL - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1099

Macierz Arthura D. Little’a (ADL) Wymiary macierzy: 1. Pozycja konkurencyjna - dominująca (występuje wtedy, gdy firma ma moŜliwość kontroli zachowania się konkurentów w zakresie strategii lub parametrów technicznoekonomicznych) - silna (określa moŜliwość prowadzenia polityki w zakresie wyboru b...

Macierze nastawienia konkurencyjnego - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 0
Wyświetleń: 469

MACIERZE NASTAWIENIA KONKURENCYJNEGO Macierz BCG pomijała następujące kwestie : 1. Przeds. dysponuje różnymi rodzajami przewagi konk., które ukrywa wewn. swojej org. Należy je w sposób pragmatyczny zinwentaryzować w postaci silnych i słabych stron przeds. 2. Także otoczenie nie może się sprowad...

Marketing strategiczny - omówienie

  • Zarządzanie strategiczne
Pobrań: 21
Wyświetleń: 427

MARKETING STRATEGICZNY Strategią działalności będziemy nazywać ogół decyzji i działań dotyczących problemów rozwoju produktów (dóbr i usług) oferowanych przez przeds. na rynku oraz problemów dot. technologii i rynków. „Aktywność” będzie się zatem wyrażać w znaczeniu technologii – produktów - ry...