Mikroekonomia - strona 37

note /search

Właściciele a menedżerowie-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 14
Wyświetleń: 308

Właściciele a menedżerowie Zakładaliśmy dotąd identyczność osoby właściciela przedsiębiorstwa i osoby menedżera, kierującego bieżącą działalnością przedsiębiorstwa. Przy takim ujęciu założenie o maksymalizacji zysku jako celu działalności przedsiębiorstwa ma naturalne uzasadnienie. Ponieważ stopień...

Wpływ zmian ceny rynkowej na sytuację ekonomiczną przedsiębiorstwa-opr...

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 679

Wpływ zmian ceny rynkowej na sytuację ekonomiczną przedsiębiorstwa. Celem rozważań prowadzonych w tym punkcie będzie pokazanie, jak zmieni się sytuacja przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji, gdy zmieni się cena rynkowa po której sprzedaje swój produkt. Dla skrócenia analizy ogranic...

Wpływ zmian otoczenia na zachowanie i zyski oferenta monopolisty-oprac...

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 14
Wyświetleń: 357

Wpływ zmian otoczenia na zachowanie i zyski oferenta monopolisty Wielkość optymalnej produkcji, wysokość optymalnej ceny i wysokość maksymalnego możliwego do osiągnięcia zysku monopolisty oferenta zależą od parametrów otoczenia: kosztów produkcji ...

Współpraca między oferentami-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 14
Wyświetleń: 532

Współpraca między oferentami Współpraca (czyli inaczej kooperacja) między podmiotami rynkowymi działającym po jednej stronie rynku może odbywać się na różnych płaszczyznach. Po pierwsze możemy mieć do czynienia z kooperacją pionową między przedsiębiorstwami, wówczas gdy współpracują ze sobą przedsi...

Wybór konsumenta-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 56
Wyświetleń: 875

TEORIA RACJONALNEGO WYBORU KONSUMENTA Model decyzji konsumenta opiera się na założeniu, że konsument, przy danym ograniczeniu budżetowym, stara się osiągnąć maksymalny poziom użyteczności. gdzie: p i - cena dobra i ; ( i = 1, 2, ..., n ) ; q i - ilość dobra i ; B - ograniczenie budżetowe (dochód...

Wybór optymalnej metody produkcji-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 21
Wyświetleń: 595

Wybór optymalnej metody produkcji i postęp techniczny w długim okresie czasu 1. Substytucje pracy ludzkiej i kapitału Praca ludzka jest jednym z najważniejszych czynników produkcji. Jej wpływ na efekty produkcyjne jest bardzo duży, często decydujący. Ponad to jest ona specyficznym czynnikiem produ...

Zmiany punktu równowagi-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 21
Wyświetleń: 504

Zmiany punktu równowagi 1. Zmiany punktu równowagi w wyniku przesunięcia funkcji podaży i popytu Wcześniej już zostały pokazane przykładowe czynniki, które mogą wpływać na przesunięcia funkcji popytu. Przypomnijmy, że np. wzrost dochodu nabywców, spadek ceny

Mikroekonomia - definicje i twierdzenia - Gałęziowa krzywa popytu

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1953

(AF)-linia budżetowa (DD)- Gałęziowa krzywa popytu. (DD)-krzywa popytu (LAC)- krzywa długookresowych kosztów przeciętnych. (LMC)- krzywa długookresowych kosztów krańcowych. (LTC)- krzywa długookresowych kosztów całkowitych. (MC)-koszt krańcowy (MR)-utarg krańcowy (MU)-użyteczność krańcowa (...

Potrzeby ludzkie i ich zaspokajanie-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 84
Wyświetleń: 553

Potrzeby ludzkie i ich zaspokajanie Codziennie większość ludzi nabywa nowe produkty, które zaspokajają ich potrzeby. Kupują chleb, masło, ser, owoce, co jakiś czas idą do fryzjera, do teatru, ale jednocześnie podejmują decyzję o rezygnacji z zakupu innych produktów, choć również chcieli by je posia...

Decyzje konsumenta na rynku-opracowanie

  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 42
Wyświetleń: 483

DECYZJE KONSUMENTA NA RYNKU SPIS TREŚCI Zasada maksymalizacji satysfakcji3 Użyteczność całkowita i krańcowa5 Krzywe obojętności konsumenta7 Równowaga konsumenta9 1.Zasada maksymalizacji satysfakcji Jedna z podstawowych teorii, n...