Pojęcie marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1232
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pojęcie marketingu - strona 1 Pojęcie marketingu - strona 2 Pojęcie marketingu - strona 3

Fragment notatki:


Pojęcie marketingu
Filozofię działania która stawia klienta w centrum zainteresowania firmy nazywamy marketingiem.
Zgodnie z zasadami marketingu przedsiębiorstwo osiąga swoje cele, jeśli:
- trafnie określa potrzeby potencjalnych klientów
- dostarcza im pożądanego zachowania
- w sposób bardziej efektywny niż konkurencja
Błędne podejście do marketingu: Ograniczenia marketingu do działań promocyjnych, a w szczególności reklamy: Konsekwencje:
- utrata znaczenia marketingu jako narzędzia kierowania
- marketing kosztowną i mało efektywną metodą wypychania produktów za bramę przedsiębiorstwa
- mit czegoś drogiego o trudnego, czyli swojego rodzaju luksusu dla dużych i bogatych przedsięb.
- pokłosie zjawiska góry lodowej. To co reklamę wspiera, stabilizuje i nadaje jej kierunek jest zewnątrz niezauważalne Utożsamienia marketingu z czynnościami składającymi się na tradycyjnie rozumiana funkcje zbytu: - każdy cos sprzedaje, ale nie każdy działa marketingowo
- z punktu widzenia marketingu jest „tak stary jak ludzkość”
W znaczeniu słowa marketing mieszczą się, według stopnia ważności następujące pojęcia:
- koncepcja marketingu przez którą rozumiemy filozofie całościowego myślenia zorientowanego na rynek zarówno przy podejmowaniu decyzji jak i realizacji planów opartych na nich.
- zarządzanie marketingowe a zatem sposób w jaki według tej koncepcji zoo rentowane są różne funkcje i działania przedsiębiorstwa
- elementy marketingu- zespół działań, technik i narzędzi służących do realizacji zarządzania marketingowego
„Marketing jest procesem społecznym i zarządczym dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartości produktów”
Philip Kotler 1994
Marketingowa krótkowzroczność (Theodore Levitt 1960)
- koncentrowanie się na samym produkcie zamiast na potrzebach i wymaganiach klienta
- producenci zapominają, że klienci kupują produkty, ponieważ zaspokajają one ich potrzeby. Nie kupują produktów dla ich samych.
- praca market era jest raczej sprzedaż korzyści, niż tylko opisywanie cech produktów.
Potrzeby:
Każdy produkt składa się z wiązki materialnych i niematerialnych elementów tworzących często bardzo złożoną całość. Potrzeby zaspokajają zbiór potrzeb, które mogą być różne u różnych klientów.
- czarna turystyka (wakacje- tydzień w łagrze stalinowskim)
- Kimberly-Clark (pieluchomajtki)
- Morgan (niewygodne luksusowe samochody)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz