Wykład - interpretacja marketingu, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - interpretacja marketingu, sem IV - strona 1

Fragment notatki:

Interpretacja marketingu
1.marketing jako koncepcja (sposób myślenia filozofia)
2.markteing jako proces społeczny zarządczy
3.marketing jako system
-kiedyś definiowano marketing jako sztukę sprzedawania produktów
-pozniej jako sztukę znajdowania i otrzymwyania klientów
-jeszcze pożniej markę i sztukę zdobywania otrzymywania i oswajania stosunków z opłacalnymi nabywcami.
1.Markteing jako koncepcja
marketing to filozofia zarządzania biznesem opartym na potrzebie orientacyjno na klienta orientacji na zysk oraz na uznaniu istotnej roli marketingu w przekazywaniu wiedzy o rynku do wszystkich ważnych działów przedsiębiorstwa.
2.Marketing jako proces
Marketing jest procesem społecznym i zarzadczym dzieki któremu jednostki i grupy otrzymują to czego potrzebują i pragną poprzez tworzenie, oferowania i wymiane z innymi jednostkami i grupami produktów posiadających wartość
3Ujęcie systemowe
Marketing usług to system zorientowany na szeroko pojętą wymianę działalności ludzi (rynkową i pozarynkową)
Pojęcie marketingu zawiera całość uogólnionej wiedzy dotyczącej zasad podejmowania decyzji i działań w strefie kontaktów przedsiębiorstwe z rynkiem.
Marketing składa się z kilku elementów. Tworzą one strukturę marketingu w przedsiębiorstwie. Są nimi:
-instrumenty marketingu
-działania marketingowe
-reguły marketingowe
-badania marketingowe
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz