Wykład - controlling marketingu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 847
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - controlling marketingu - strona 1 Wykład - controlling marketingu - strona 2 Wykład - controlling marketingu - strona 3

Fragment notatki:

CONTROLLING MARKETINGU WYKŁAD 2 Dr Katarzyna Rupik
I. CELE MARKETINGU A CELE PRZEDSIEBIORSTWA
Wg. P. KotlerA:
Koncepcja marketingowa opiera się na założeniu, że klucz do osiągnięcia celów organizacji leży w określeniu potrzeb i wymagań rynków docelowych oraz dostarczeniu pożądanego zadowolenia w sposób bardziej wydajny i skuteczny niż konkurenci. CELE MARKETINGU
Rozwijająca się koncepcja zarządzania biznesem, mająca „pomagać organizacjom w osiąganiu ich celów”. Odmiany/ koncepcje marketingu:
(paradygmaty marketingu wg prof. Żabińskiego)
Marketing transakcyjny (tradycyjny)- wąskie ujęcie (marketing- mix).
Marketing strategiczny (konkurencyjny)-
marketing partnerski (relacji, sieciowy) - współtworzenie wartości
Marketing w ujęciu procesowym: proces definiowania, kształtowania i dostarczania wartości dla klienta (1).
Wartość dla klienta- 1. „lepsze” 2. „nowsze”
3. „tańsze”
4. „szybsze”
Marketing wartości (2)- odmiana marketingu strategicznego, która powstała na gruncie VBM (Value Based Management)- zarządzanie przez wartość (3)
założenie, że wartość dla klienta tworzona w procesie marketingu jest warunkiem koniecznym dla tworzenia wartości przedsiębiorstwa (4)
ZARZĄDZANIE PRZEZ WARTOŚĆ VBM (3)
koncepcja poszukuje odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki generują wartość przedsiębiorstwa i za pomocą jakich mierników można mierzyć jej wzrost. MARKETING WARTOŚCI (2)
Marketing tworzy wartość nie tylko dla klienta docelowego (wartość dla klienta), lecz przyczynia się do powiększeni wartości całego przedsiębiorstwa (wartość rynkowa przedsiębiorstwa).
celem działań marketingowych jest przyczynianie się do wzrostu wartości przedsiębiorstwa. WARTOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA (4)
wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa: zdolność do generowania wolnych przepływów dla jego posiadacza (właściciela).

(…)

… się do wzrostu wartości przedsiębiorstwa. WARTOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA (4)
wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa: zdolność do generowania wolnych przepływów dla jego posiadacza (właściciela).
Takie rozumienie wartości przedsiębiorstwa sprawia, ze do najpopularniejszych metod wyceny przedsiębiorstwa należą metody dochodowe, a wśród nich metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych (Discounted Cash Flow- DCF). Liczona na przyszły okres min. 5 lat.warto
Łączna wartość przedsiębiorstwa przy zastosowaniu metody DCF nazywana jest wartością fundamentalną przedsiębiorstwa (także wartością prawdziwą, wewnętrzną). Wartość fundamentalna przedsiębiorstwa to suma zdyskontowanych przez średni ważony koszt kapitału wolnych przepływów pieniężnych w okresie prognozy, dla którego wyceniane jest przedsiębiorstwo
koszt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz