Wykład - Wartość przedsiębiorstwa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 777
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Wartość przedsiębiorstwa - strona 1 Wykład - Wartość przedsiębiorstwa - strona 2 Wykład - Wartość przedsiębiorstwa - strona 3

Fragment notatki:

CONTROLLING MARKETINGU WYKŁAD 3 Dr Katarzyna Rupik
Wartość przedsiębiorstwa c.d. (4)
wartość rynkowa przedsiębiorstwa (wartość kapitalizacji rynkowej):
w literaturze anglosaskiej wartość Ronka utożsamiana jest z iloczynem wszystkich wyemitowanych akcji przedsiębiorstwa i ceny jednej akcji z uwagi na siłę rynków kapitałowych w modelu anglosaskim (akcje w obrocie x cena akcji).
w literaturze polskiej iloczyn akcje w obrocie x cena akcji na określony dzień określa wartość kapitalizacji rynkowej. Na doskonałym rynku kapitałowym wartość rynkowa zmierza do wartości fundamentalnej. WARTOŚĆ DLA KLIENTA WARTOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA (wartość rynkowa  wartość fundamentalna wg DCF)
Rola marketingu w tworzeniu wartości.
Wzrasta rola marketingu jako przekrojowej i interdyscyplinarnej koncepcji zarządzania.
Przedstawiciele świata „nie- marketingu) uznają kluczowy wkład marketingu w proces tworzenia wartości przedsiębiorstwa (4)
świadczy o tym wzrost popularności koncepcji modelu biznesu (5), będącego de facto umocowaniem marketingu wartości jako koncepcji zarządzania strategicznego.
MODEL BIZNESU
suma wszystkiego, co przedsiębiorstwo robi dla osiągnięcia zysku:
całość wyborów strategicznych
zarządzanie operacyjne
funkcje pomocnicze (kształtowanie struktur operacyjnych, polityka personalna, przepływ informacji).
Wg modelu biznesu jedynym kryterium weryfikowania jego efektywności jest reakcja klienta, docenienie modelu przez rynek, co przekłada się na wzrost zysku ze sprzedaży i wzrost wartości przedsiębiorstwa na rynku. CELE PRZEDSIĘBIORSTWA
Grupy interesów i ich oczekiwania
GRUBA INTERESU
OCZEKIWANIA
Akcjonariusze i właściciele
Wzrost wartości firmy
Dostawcy i sprzedawcy
Uczciwa i rzetelna współpraca
Pożyczkodawcy, kredytodawcy
Spłata kapitału
Instytucje rządowe i społeczne
Przestrzeganie prawa
Pracownicy i związki zawodowe
Zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, uznawanie, przestrzeganie praw
Konsumenci
Dostarczenie dobrych, bezpiecznych produktów i sprawna ich sprzedaż
Konkurencja
Unikanie praktyk pogarszających sytuację w sektorze
Społeczność lokalna
Uniknie działań źle wpływających na środowisko
Dwa różne podejścia do celu przedsiębiorstwa
Wartość dla właścicieli (akcjonariuszy, udziałowców) (wg VBM)- ZYSKOWNOŚĆ
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz