To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Pojęcie konsumenta
Jest to osoba fizyczna, która dokonuje czynnośći prawnej w celach nie związanych bezpośrednio z własną działalnością zawodową lub gospodarczą.
Podstawowe prawa konsumenta
Prawo do informacji o produkcie. Prawo do bezpiecznego użytkowania produktu Prawo do odszkodowania Znaczenie polubownych sądów konsumenckich w rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami a sprzedawcami
1. Postępowanie przed sądem konsumenckim jest szybkie, proste i tanie w porównaniu z postępowanie przed sądem powszechnym. Większość spraw jest załatwianych w ciągu 1-2 m-cy.
2. Wyrok sądu konsumenckiego i ugoda zawarta przed takim sądem ma taką samą moc jak wyrok sądu powszechnego i ugoda zawarta przed takim sądem. Wyrok stałego polubownego sądu konsumenckiego może być poddany egzekucji
Reklamacje usług - ogólne zasady z kodeksu cywilnego
Sporządzenie umowy
- dokładne określenie kontrahenta
- przedmiot umowy - cena
- termin wykonania
- dodatkowe postanowienia (kara umowna)
Zaliczka albo zadatek
Reklamacje
- rezultatem produkt
- wykonanie czynności
Reklamacje wybranych usług
- usługi telekomunikacyjne
- usługi turystyczne Różnice pomiędzy zadatkiem a zaliczką
Reklamacje usług turystycznych - sytuacje w których biuro podróży może podnieść cenę imprezy, obowiązkowe ubezpieczenia, które wykupić dla konsumenta organizator imprezy)
Zmiana cen
Przeszło 20 dni do wyjazdu
Wzrost kosztów transportu
Wzrost opłat urzędowych
Wzrost podatków
Wzrost opłat lotniskowych i innych związanych z usługą transportową
Wzrost kursu walut
Ubezpieczenie
KL - koszty leczenie
NNW
BL - przetrzymana bagażu
Przedmioty, których nie można zwrócić bez podawania przyczyn przy sprzedaży internetowej
prasy, nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania, przedmiotu, który ze względu na swoje właściwości ulega szybkiemu zepsuciu, rzeczy przygotowanych na indywidualne zamówienie konsumenta.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)