Pojecie i funkcje marketingu - wykład.

Nasza ocena:

5
Pobrań: 350
Wyświetleń: 3717
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pojecie i funkcje marketingu - wykład. - strona 1 Pojecie i funkcje marketingu - wykład. - strona 2

Fragment notatki:

Pojecie i funkcje marketingu. Marketing to proces planowania i wdrażania koncepcji produktu, ceny, promocji, dystrybucji prowadzącej do wymiany, dzięki której osiąga się cele jednostki i organizacji. Funkcje marketingu: - przygotowawcze: gromadzenie informacji rynkowej, badanie rynku, kalkulacja i stanowienie cen, organizowanie systemu dystrybucji, planowanie działań promocyjnych,
- wykonawcze: reklama, promocja sprzedaży, obsługo klientów, ekspedycja towarów, transport,
- wspomagające: finansowanie Koncepcja marketingu mix. Marketing mix jest elementem strategii marketingowej firmy i składa się z 4 elementów: produkt, cena, promocja, dystrybucja.
Pojęcie i kryteria segmentacji rynku. Segmentacja rynku jest procesem zmierzającym do podziału rynku na odróżniające się od siebie grupy konsumentów. Każda z tych grup - segmentów rynku charakteryzuje się podobnymi potrzebami oraz cechami. Kryteria segmentacji: - potrzeby konsumentów
- zachowania względem produktu
- zachowania konsumentów w procesie zakupu
- czynniki demograficzne i przestrzenne
Cykl życia produktu. Cykl życia produktu składa się z następujących faz: wprowadzenie na rynek (sprzedaż produktu rośnie powoli, produkcja jest dopiero rozwijana) wzrost (sprzedaż produktu nabiera tempa gdyż jest on już znany konsumentom) dojrzałość (spowolnienie sprzedaży spowodowanie nasyceniem rynku) spadek (sprzedaż gwałtownie spada gdyż pojawiają się na rynku nowe produkty i liczne substytuty)
Pojęcie, funkcje i strategie marki. Marka to nazwa, termin, znak, symbol, wzór, rysunek lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji Funkcje marki: Identyfikacyjna (odróżnia produkt od podobnych produktów konkurencyjnych)
Gwarancyjna (właściciel marki zobowiązuje się do utrzymana określonego poziomu jakości produktu)
Promocyjna (marka narzędziem promocyjnym) Strategie marki: strategia marki indywidualnej
strategia marki rodzinnej
strategia marek łączonych
strategia rozszerzania marki
Metody ustalania cen. 1. Ustalanie ceny metodą narzutu na koszty - do kosztów jednostkowych doliczany jest narzut na koszty wyrażony w %
2. Metoda docelowego zysku - polega na ustaleniu ceny docelowej umożliwiającej wypracowanie docelowej stopy zysku od zainwestowanego kapitału.
3. Metoda postrzeganej wartości - tak zwane ustalanie ceny według wartości składników
4. Ustalanie ceny metodą według wartości -ustalenie niskiej ceny za produkty wysokiej wartości.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz