Podstawy hotelarstwa cz.II

Nasza ocena:

5
Pobrań: 623
Wyświetleń: 2205
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawy hotelarstwa cz.II - strona 1 Podstawy hotelarstwa cz.II - strona 2 Podstawy hotelarstwa cz.II - strona 3

Fragment notatki:


.  ►  Podstawowe formy hotelarstwa w gospodarce rynkowej  1)  Hotele biznesowe i konferencyjne  – obejmuje czynności podróżujących i przebywających  w miejscach poza swoim codziennym miejscem zamieszkania przez okres nieprzekraczający  12 miesięcy w celach wypoczynkowych, zawodowych i innych  2)  Hotele kurortowe  – obsługują głównie turystów podróżujących w celach  wypoczynkowych, działalność ich jest sezonowa i dla hoteli oznacza to, że sezon trwa od  czerwca do września oraz w zimie.  3)  Motele  – powstanie i rozwój moteli jest pochodną rozwoju motoryzacji, turystyki  wykorzystującej samochód jako środek transportu. Ojczyzną moteli jest Ameryka.  Termin ten zastosowany został po raz pierwszy w nazwie obiektu Arthura Heinemana  Milostone Mo-tel otwartym w San Luis w Kalifornii w 1926. Słowo to pochodziło od dwóch  słów: motor oraz hotel. W okresie późniejszym termin ten kojarzono z obiektami  obsługującymi zmotoryzowanych podróżnych, oferującymi im szeroką gamę usług, a ich  podstawową formą architektoniczną były domki/ mieszkania. Domki stały się pewnego  rodzaju kompromisem między pierwotnym autokamingiem a ofertą hoteli. Wynajmowane  domki (cabin camps) bardziej odpowiadały potrzebom podróżujących z rodzinami turystów.  Domki kampingowe wzmacniały bliskość i partnerstwo w rodzinie, umożliwiały rewitalizację  rodziny i życia rodzinnego  Ponieważ liczba podróżujących szybko rosła właściciele przydrożnych domków powiększali  ich liczbę. Usprawnienia strukturalne realizowane były w oparciu o doświadczenia z lat  poprzednich. Polegały głównie na oferowaniu turystom kolejnych świadczeń w zamian za  dodatkową opłatę. Sukces domków spowodował powstanie konkurencji, która zaowocowała  wzrostem jakości oferowanych usług. Walka konkurencyjna polegała głównie na oferowaniu  coraz lepszego i szerszego zakresu usług.  Podstawowym atutem moteli było dysponowanie przez nie łatwo dostępnym, bezpłatnym  parkingiem, brak potrzeby wcześniejszych rezerwacji, brak urzędników, nieformalna domowa  atmosfera, brak zwyczaju dawania napiwków. Dla wielu turystów prywatność domków stała  się ich główną atrakcją. Dla nich wygoda, a nie cena była głównym czynnikiem decyzji  wyboru miejsca pobytu. Najbardziej cenionymi elementami usługi oferowanej przez motele  były: prywatność, nieformalność, dostępność, komfort i poziom usług.  Tak więc w dekadzie lat 30 –tych ubiegłego stulecia motel był synonimem obiektu złożonego  z kilku małych domków. Taki wygląd moteli uległ zmianie w latach 40-tych; motele były  systematycznie powiększane i rozbudowywane. Mimo wielkiego kryzysu ekonomicznego lat  30-tych liczba moteli wzrosła znacząco a potem w dwóch dekadach po drugiej wojnie 

(…)

…) – dla 4 lub więcej osób z oddzielnymi
lóżkami dla osób w zależności od liczby zamieszkujących
6) apartament – pomieszczenie o funkcjach i wielkości mieszkania (3 i więcej pokoi:
sypialnia, pokój dzienny, gabinet, minikuchnia, 1 pełny węzeł sanitarny i dodatkowy dla
gości) przeznaczony do zamieszkania dla 4, 5 osób
7) apartament prezydencki / królewski (presidental apartament) – 4 i więcej pokoi:
sypialnia, pokój dzienny, gabinet, pomieszczenie do przeprowadzania zebrań, mini kuchnia,
jadalnia, 1 pełny węzeł sanitarny i 1 dla gości, przeznaczony do zamieszkania dla 1, 2 osób
8) dupleks – pomieszczenie mieszkalne dwupoziomowe (2 i więcej pokoi, z wewnętrznymi
stałymi schodami, pełnym węzłem sanitarnym dla 1 do 2 osób)
9) suite – luksusowe wyposażone apartamenty, 2 i więcej pokoi mieszkalnych: pokój…

2) wiedeńskie
3) angielskie
4) amerykańskie
5) bufet
Cechy zakładów typu fast-food:
1) wysoko standaryzowany asortyment dań
2) unifikacja architektoniczna, standaryzacja wyposażenia
3) samoobsługowy system obsługi
4) czas przebywania konsumentów z zakładzie to 3-30 min
5) niska cena posiłków
6) czas pracy zakładów od godz. 10 do 23
7) wyposażenie kuchni w sprzęt umożliwiający nieprzerwaną pracę…
… restauracje. Pokoje zaczęto wyposażać w radio, telewizor,
prysznic, wykładziny oraz zaczęły mieć wykafelkowane łazienki. Telefon w pokoju i obsługa
pokojowa stały się standardem Budowa nowych moteli zaczęła angażować znaczne środki
kapitałowe.
Podobnie jak w przypadku hoteli, różnicujące się potrzeby turystów spowodowały powstanie
różnych typów moteli. Motele zaczęły przypominać różne style i formy…
… czy Wielka Brytania, małe hotele dominują w strukturze hotelarstwa.
Ostatnio jednak przemiany na rynku usług hotelarskich wyznaczają wielkie grupy hotelarskie.
Hotele starają się oferować klientom nowe produkty zapewniając najwyższy standard usług.
Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom, hotele oferują prywatne łazienki, solaria, baseny, sale
gimnastyczne. Aby zaspokoić potrzeby klientów w zakresie zakwaterowania…
… asortyment napojów, pieczywa, wyroby cukiernicze,
umożliwiając warunki do spotkań towarzyskich, prowadzą też działalność rozrywkową. W
kawiarniach może znajdować się bufet, w którym można nabyć wyroby cukiernicze.
4) pub – stosunkowo mało tam miejsc do siedzenia. Wykonanie w stylu angielskim. Oferuje
się tam różne napoje i kilka dań gorących i zimnych.
5) bistro – zakład gastronomiczny, w którym oferuje…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz