Ekonomia jest nauką o tym, jak jednostka i społeczeństwo decydują o wykorzystaniu rzadkich
Zasobów.
Mikroekonomia vs Makroekonomia
Economy (ang.) → Gospodarka (pl.)
Economics (ang.) → Ekonomia (pl.)
Ekonomika - dział ekonomii zajmujący się poszczególnymi gałęziami gospodarki i branżami wraz z relacjami pomiędzy nimi (np. ekonomika mediów, ekonomika bankowości, ekonomika rolnictwa).
Podstawowe założenia ekonomii
1. Zasoby są ograniczone (jest ich za mało by zaspokoić wszystkie potrzeby)
2. Ludzie z reguły postępują w sposób racjonalny (homo oeconomicus)
3. Potrzeby ludzkie są nieograniczone (lepiej mieć więcej niż mniej)
4. Prawo malejącej użyteczności krańcowej (wraz ze wzrostem konsumpcji dobra o kolejne
jednostki, przyrosty użyteczności są coraz mniejsze)
Czym zajmuje się ekonomika mediów?
Zastosowaniem metod ekonomicznych do analizy mediów
„Badaniem, w jaki sposób przemysły medialne użytkują rzadkie zasoby, aby wytwarzać zawartość dystrybuowaną pomiędzy konsumentami w społeczeństwie dla zaspokojenia ich zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań. W tym sensie ekonomika mediów ułatwia zrozumienie relacji ekonomicznych, jakie zachodzą między producentami mediów, audytoriami, reklamodawcami i społeczeństwem”
Zarządzanie mediami
Zarządzanie to „zestaw działań (obejmujący planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, tj. kierowanie ludźmi, i kontrolowanie), skierowanych na
zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z
zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny”
6 koncepcji towarzyszących działaniom marketingowym w firmie
1. koncepcja produkcyjna, mówiąca, że konsumenci preferują produkty łatwo dostępne i tanie, w związku z czym firma powinna skoncentrować się na osiągnięciu dużej wydajności, niskich kosztach, i masowej dystrybucji;
2. koncepcja produktu, mówiąca, że konsumenci preferują produkty innowacyjne, o najwyższej jakości, niezawodnym działaniu, w związku z czym firma powinna skoncentrować się na ciągłym doskonaleniu produktu;
3. koncepcja sprzedażowa, mówiąca, że konsumenci nie kupią produktów, jeśli nie zostaną do tego zachęceni, w związku z czym firma powinna skupić się na podjęciu agresywnych
wysiłków w obszarze promocji i sprzedaży;
4. koncepcja marketingu, mówiąca, że firma powinna koncentrować się na dostarczaniu konsumentom takich produktów, jakich oczekują osiągając przy tym zysk; kluczowy
nacisk w tej koncepcji kładziony jest na wybór określonego rynku docelowego, rozpoznanie i zrozumienie potrzeb klientów, zintegrowanie wszystkich działów przedsiębiorstwa tak, aby
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)