To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Czym zajmuje się ekonomika mediów? Zastosowaniem metod ekonomicznych do analizy mediów „Badaniem, w jaki sposób przemysły medialne użytkują rzadkie zasoby, aby wytwarzać zawartość dystrybuowaną pomiędzy konsumentami w społeczeństwie dla zaspokojenia ich zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań. W tym sensie ekonomika mediów ułatwia zrozumienie relacji ekonomicznych, jakie zachodzą między producentami mediów, audytoriami, reklamodawcami i społeczeństwem” Zarządzanie mediami Zarządzanie to „zestaw działań (obejmujący planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, tj. kierowanie ludźmi, i kontrolowanie), skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny” (Griffin, 2006, s. 6). Marketing mix - narzędzie stosowane do analizy mediów Marketing mix to narzędzie opracowane w 1960 r. przez Jerome McCarthy'ego Doczekało się wielu wersji. Najprostszą określa się mianem 4P: Produkt (product) Cena (price) Dystrybucja (place) Promocja (promotion) 6 koncepcji towarzyszących działaniom marketingowym w firmie (Kotler, 2005, s. 17-26).
1. koncepcja produkcyjna - konsumenci preferują produkty łatwo dostępne i tanie, w związku z czym firma powinna skoncentrować się na osiągnięciu dużej wydajności, niskich kosztach, i masowej dystrybucji 2. koncepcja produktu - konsumenci preferują produkty innowacyjne, o najwyższej jakości, niezawodnym działaniu, w związku z czym firma powinna skoncentrować się na ciągłym doskonaleniu produktu 3. koncepcja sprzedażowa - konsumenci nie kupią produktów, jeśli nie zostaną do tego zachęceni, w związku z czym firma powinna skupić się na podjęciu agresywnych wysiłków w obszarze promocji i sprzedaży
4. koncepcja marketingu - firma powinna koncentrować się na dostarczaniu konsumentom takich produktów, jakich oczekują osiągając przy tym zysk; kluczowy nacisk w tej koncepcji kładziony jest na wybór określonego rynku docelowego, rozpoznanie i zrozumienie potrzeb klientów, zintegrowanie wszystkich działów przedsiębiorstwa tak, aby pracowały nad obsługą interesów klienta oraz jednoczesną rentowność podejmowanych działań
5. koncepcja klienta, idąc dalej niż koncepcja marketingowa, kładzie nacisk nie na obsługiwanie segmentów rynku, ale na współpracę z każdym indywidualnym klientem; celem firmy realizującej tę koncepcję jest przygotowanie oferty indywidualnejdla klienta po zebraniu potrzebnych informacji na jego temat; 6. koncepcja marketingu społecznego - firma powinna poznać i zaspokajać potrzeby rynków docelowych osiągając zysk, ale nie zapominając przy tym o zwiększeniu lubprzynajmniej zachowaniu dobrobytu klientów i całego społeczeństwa; oznacza to skupienie się na etycznej stronie prowadzenia działalności gospodarczej, dbaniu o dobro pracowników, konsumentów, ochronę środowiska naturalnego,etc.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)