Planowanie, organizowanie - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 546
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Planowanie, organizowanie - omówienie - strona 1 Planowanie, organizowanie - omówienie - strona 2 Planowanie, organizowanie - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

PLANOWANIE
Planowanie - jest powtarzalnym procesem organizacyjnym. Wyznaczany jest cel organizacji i określany sposób osiągnięcia tego celu. Pozwala ono na:
- uzyskanie przez organizację stosownych środków
- działanie członków zgodne z przyjętymi procedurami
- śledzenie i pomiar stopnia realizacji celów (sprzężenie zwrotne)
W procesie planowania wyróżnić można etapy: określania celów, oceny sytuacji, ustalania procedury, przypisywania odpowiedzialności, sprawdzania możliwości realizacji i kosztów etapu.
Problemy spotykane przy planowaniu
niechęć do ustalania celów
niechęć do rezygnowania z wybranych celów
lęk przed niepowodzeniem
brak znajomości organizacji
częściowy udział w zadaniach
brak znajomości otoczenia
brak pewności siebie
Podstawy organizowania - 5 zasad
specjalizacja pracy
zrównoważone stanowisko pracy
wzbogacenie pracy
hierarchia jedności kierowania
właściwe rozłożenie uprawnień Cechy skutecznej kontroli: ścisłość, aktualność, obiektywizm i zrozumiałość, koncentracja na strategicznych punktach kontroli, realizm ekonomiczny i organizacyjny, koordynacja, elastyczność, normalność i operatywność, akceptacja członków. Współcześnie filozofią zarządzania jest jednak controling.
Zarządzanie i kierowanie zasobami ludzkimi:
Wpływ struktury własnościowej na zarządzanie
Przygotowanie kadr menedżerskich
Procesy szkolenia i doskonalenia wiedzy, umiejętności i doświadczenia
Wykorzystywanie wiedzy, doświadczeń i umiejętności
1990 - Lean Management (w Japonii firma Toyota)
1991 - Agila Organization (organizacja szczupła, zwinna i elastyczna)
1992 - Virtual Corporation
Ad I.
- praca grupowa
- osobiste zaangażowanie
- sprężenie zwrotne
- priorytet wartości dodanej
- standaryzacja
- ciągłe ulepszanie
- natychmiastowa eliminacja przyczyn błędów - przewidywanie i stopniowe doskonalenie
Ad II.
Stosowanie rozwiązań w zakresie organizacji i zarządzania, których nie stosuje konkurencja (zdolność do natychmiastowego reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu rynkowym)
Poszukiwanie i ograniczenie do minimum wszelkiego rodzaju strat (automatyzacja, sterowanie)
Integracja organizacji, ludzi, technologii
integracja wszystkich elementów
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz