To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Płaszczyzny zarządzania organizacją:
Funkcjonalna - podstawowe działanie zarządzające, funkcje zarządzania
Fayol - 5 funkcji zarządzania (administracyjne)
Przewidywanie
Organizowanie
Rozkazywanie
Koordynacja
Kontrolowanie
Funkcje zarządzania (współcześnie)
Planowanie
Kontrolowanie Organizowanie
Motywowanie
Planowanie - cel działania i sposób realizacji oraz oddziaływanie, decydowanie o kierunkach działalności organizacji, strategia i programy dla osiągnięcia celów.
Organizowanie - koordynowanie działań, tworzenie struktur organizacyjnych, podział pracy, doskonalenie sposobów i metod działania, zabezpieczanie zasobów na stanowiskach pracy.
Motywowanie - oddziaływanie kierowników na podwładnych, wywoływanie właściwego stosunku do powierzonych zadań. Narzędzia - bodźce motywacyjne
Pozytywne - nagrody, pochwały, wyróżnienia
Negatywne - wywołują dolegliwości (np. brak premii)
Kontrola - porównywanie przebiegu lub wyników działań z planowanym celem.
Procesowe ujęcie zarządzania
Zarządzanie - oddziaływanie na zasoby organizacji dla osiągnięcie celów.
Podmiot - człowiek, zespół ludzi
Przedmiot - ludzie i rzeczy, finanse, wiedza
Podmiot zarządzania - wyposażony we władzę i umiejętności zarządcze Przedmiot zarządzania - podporządkowane podmiotowi, określone oczekiwania względem procesu zarządzania, ma umiejętności wykonawcze. Informacyjno - decyzyjne, sprzężenie zwrotne - dwustronna wymiana informacji i jednostronny przepływ poleceń, decyzji.
Informacyjno - decyzyjne Przedmiot zarządzania Sprzężenie zwotne Podmiot zarządzania
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)