Rola naczelnego kierownictwa w ISO 9001:2000
Dostarcza dowód swojego zaangażowania w tworzeniu i wdrażaniu systemu zarządzania jakością oraz ciągłe doskonalenie jego skuteczności przez zakomunikowanie w organizacji znaczenia spełnienia wymagań klienta oraz wymagań ustawowych i przepisów.
Ustanowienie polityki jakości
Zapewnienie że ustanowione są cele dotyczące jakości
Przeprowadzanie przeglądów zarządzania
Zapewnienie dostępności zasobów
Zapewnienie ustanowienia celów dotyczących jakości dla odpowiednich funkcji i szczebli w organizacji łącznie z cenami potrzebnymi do spełnienia wymagań dotyczących wyrobu
Zapewnienie, że przeprowadza się planowanie systemu zarządzania jakością w celu spełnienia wymagań podanych w systemie zarządzania jakością a także osiągnięcie celów dotyczących jakości
Integralność systemu zarządzania jakością jest utrzymywana podczas planowania i wdrażania zmian w systemie zarządzania jakością
Odpowiedzialność i uprawnienia są określone i zakomunikowane w organizacji
Powinno wyznaczyć członka kierownictwa, który niezależnie od innej odpowiedzialności, powinien mieć odpowiedzialność i uprawnienia, które obejmują:
Zapewnienie, że procesy potrzebne w systemie zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone i utrzymywane
Przedstawienie najwyższemu kierownictwu sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z doskonaleniem
Zapewnienie upowszechniania w całej organizacji świadomości dotyczącej wymagań klienta
Powinno zapewnić, że zostaną ustanowione właściwe procesy komunikacyjne w organizacji oraz że ma miejsce komunikacja w odniesieniu do skuteczności systemu zarządzania jakością
Powinno przeprowadzać przegląd systemu zarządzania jakością organizacji w zaplanowanych odstępach czasu w celu zapewnienia jego stałej przydatności, adekwatności i skuteczności
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)