To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PEDAGOGIKA POZYTYWISTYCZNA
PRZEDSTAWICIELE : A.Comte
Przypisywanie najwyższej wartości wiedzy naukowej mającej moc sprawczą.
Hierarchizowanie różnych typów wiedzy
Metodologia badań empirycznych - Najwartościowsze są twierdzenia formułowane na podstawie badań opartych na reguła metodologii badań badań empirycznych. (Metodologia to techniki, metody, narzędzia używane we wsp. pedagogice). Metoda indywidualnych przypadków
Badania ilościowe i jakościowe (pogłębione) - aby stwierdzić czy dane zjawisko zachodzi trzeba przeprowadzić badania na grupie.
Związek twierdzeń i teorii pedagogicznych z praktyką edukacyjną i oświatą.
Projekty edukacyjne i oświatowe - jest to zadanie pedagogiki, powinny one być wdrożone w praktykę edukacyjną przez przystosowanych odpowiednio nauczycieli i pedagogów. Przygotowanie odmienne w zależności od rodzaju projektu i grupy docelowej.
Kontrola procesów edukacyjnych - Postęp w praktyce edukacyjny polega na coraz lepszym kontrolowaniu przekazów edukacyjnych.
Teorie psychologiczne - pedagodzy w projektowaniu pedagogii powinni wykorzystywać wyniki badań empirycznych nie tylko z własnej dziedziny, ale sięgać do teorii psychologicznych.
Praktyczność pedagogiki - wśród procesów edukacyjnych najbardziej należy cenić wychowanie rozumiane jako oddziałanie projektowane przez teorię wychowania różną od teorii kształcenia.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)