Pojęcia wypracowane na gruncie pedagogiki emancypacyjnej: potencjał emancypacyjny, funkcje i sprawności emancypacyjne, kompetencja emancypacyjna i jej składniki (innowacyjność, racjonalność i odwaga), izonomia;
Poczucie podmiotowości i jej korelaty (moc sprawcza, własne preferencje, ponoszenie konsekwencji);
Poziomy aktywności emancypacyjnej;
Główne przemiany rodziny i szkoły w społeczeństwie europejskim;
Zmiany w spostrzeganiu sytuacji dziecka - od projektu do partnerstwa;
Pojęcie antynomii w wychowaniu.
Antynomie wychowania w ujęciu E. Finka
Co to jest mit pedagogiczny?
Przykłady (4) mitów obecnych w pedagogice.
Na czym polega zjawisko affluenzy?
Sprzeczności (napięcia) towarzyszące młodzieży w okresie dorastania.
Na czym polega proces medykalizacji w pedagogice?
Czym jest racjonalizacja i jakimi cechami się charakteryzuje?
Najważniejsze style językowego kreowania rzeczywistości.
Cechy terminów naukowych.
Czynniki wspomagające i zakłócające komunikację wychowawcy z wychowankami.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)