To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PEDAGOGIKA KRYTYCZNA
Źródła ; Szkoła Frankurdzka, radykalizm społeczny lat 60-tych
Przedstawiciele ; w PL - R.Kwaśnica, L.Witkowski
- Emancypacja ( wyzwolenie od wcześniej poznanego i zaakceptowanego świata)
- Odrzucenie pojęcia istnienia prawdy obiektywnej - Dialog jako sposób bycia 1) Odsłanianie mechanizmów dominacji:
badania nad ukrytym programem
badania nad oporem edukacyjnym
badania nad przebiegiem reprodukcji kulturowej
2) Wychowywanie ludzi tak, by byli zdolni do zmiany świata:
kształtowanie krytycznej postawy wobec rzeczywistości
kwestionowanie oczywistości
Polityka różnicy - dostrzegać i akceptować różnice społeczne
Polityka głosu - dopuszczać różnorodność wypowiedzi i uczyć aktywnego zabierania głosu we własnych sprawach
Upełnomocnienie - uczyć aktywnego działania na rzecz zmiany społecznej
Transformatywny intelektualista
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)