Outsourcing w transporcie- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 413
Wyświetleń: 2702
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Outsourcing w transporcie- opracowanie - strona 1 Outsourcing w transporcie- opracowanie - strona 2 Outsourcing w transporcie- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Outsourcing w transporcie
rodzaje i warianty outsourcingu,
zalety i wady outsourcingu,
kryteria wyboru przewoźnika przy zlecaniu usług transportowych firmie zewnętrznej w celu obniżki kosztów własnej działalności i uzyskaniu przewagi konkurencyjnej na rynku.
Outsourcing to przekazanie części działalności przedsiębiorstwa w ręce innego, wyspecjalizowanego przedsiębiorstwa, aby obniżyć koszty własnej działalności. Rodzaje outsourcingu:
kontraktowy - rezygnacja przez firmę z funkcji transportowych i przekazanie ich wy­konania niezależnemu podmiotowi gospodarczemu na podstawie kontraktu elementów związanych z realizacją funkcji poprzez zwolnienia pracowników, likwidację komórki organizacyjnej itp.;
kapitałowy - wydzielenie funkcji z firmy poprzez powiązaną kapitałowo spółkę - córkę (np. ENTRANS);
sektorowy/branżowy - odłam outsourcingu kapitałowego, polegający na utworzeniu przez grupę firm działających w tej samej branży i zlokalizowanych geograficznie blisko siebie, wspólnego podmiotu gospodarczego realizującego jeden i ten sam zakres funkcji.
Warianty outsourcingu:
outsourcing poszczególnych działań,
outsourcing wielu działań (niezintegrowany),
outsourcing wszystkich działań (zintegrowany),
umowa z jednym partnerem na wyłączność obsługi transportowej.
Obniżenie kosztów, poprawa wydajności i jakości oraz zwiększenie poziomu obsługi rynku to podstawowe założenia strategiczne nowoczesnych przedsiębiorstw działających na silnie konkurencyjnych rynkach. Aby osiągnąć te cele, konieczna jest ich koncentracja na podstawowej działalności, natomiast wszelkie inne czynności powinny być zlecane w miarę możliwości firmom zewnętrznym.
Outsourcing na rynku transportowym dotyczy nie tylko procesów związanych wyłącznie z transportem, ale obejmuje także usługi serwisowe, kontrole jakości czy też obsługę marketingu bezpośredniego.
Zakres oferowanych usług outsourcingowych dla swoich klientów przez spedy­torów jest coraz większy i dotyczy dodatkowo m.in.: obsługi celnej,
magazynowania,
dostaw z magazynu na stanowiska pracy,
odbioru produkcji ze stanowisk pracy i dostarczenie do magazynu przed dalszą wysyłką,
konfekcjonowania,
pakowania,
oznaczania sztuk kodami kreskowymi,
dystrybucji produkcji gotowej Just-in-Time.
Jakość i terminowość wykonania usług przekazanych spedytorowi przez klienta w ramach outsourcingu ma bezpośredni wpływ na wizerunek klienta na rynku i konkurencyjność jego oferty.
Korzyści outsourcingu w transporcie:
obniżenie kosztów, ponieważ nie musi ponosić kosztów związanych ze stworzeniem i utrzymaniem stanowisk pracy, kosztów ubezpieczeń zdrowotnych, emerytalnych, szkolenia pracownika,


(…)

…,
gotowość przewoźnika do negocjowania stawek przewozowych,
utrata lub uszkodzenie przesyłki,
kwalifikacje personelu operacyjnego,
dochodzenie roszczeń,
dysponowanie specjalnym sprzętem,
umiejętności handlowe przewoźnika.
Harvard Business Review" określił outsourcing największym odkryciem ostatnich 75 lal. Badania przeprowadzone przez magazyn „Fortune" jednoznacznie wskazują, że wiodące firmy aktywnie…
… a jej pożądaną wielkością.
W niektórych gałęziach przemysłu (lub w dużych koncernach produkcyjnych czy handlo­wych) outsourcing może iść znacznie dalej. W przypadku przemysłu samochodowego może obejmować dodatkowo:
zaopatrzenie z magazynu buforowego konkretnych stanowisk linii produkcyjnej z uwzględnieniem sekwencji dostarczanych części w określonych „oknach" czasowych;
montowanie przed dostawą do zakładu (we własnym centrum logistycznym spedytora) modułów do produkcji - np. gotowe koła, deski rozdzielcze itp.;
odbiór produktu gotowego - np. silnika i konserwacja przed złożeniem w magazynie wysyłkowym;
zarządzanie magazynem buforowym na terenie zakładu lub zlokalizowanym w pobliżu fabryki - tzw. logistic center;
wystawianie dokumentów handlowych w imieniu klienta, często w oparciu o system komputerowy klienta…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz