Outsourcing - jest to strategia zarządzania polegająca na zleceniu realizacji głównych funkcji przedsiębiorstwa, nie będących jednak jego funkcjami podstawowymi, wyspecjalizowanym sprawnym usługodawcom. Główne korzyści outsourcingu: -zwolnienie czas kierownictwa
-obniżka kosztów pracy
-wzrost elastyczności przedsiębiorstwa
-pewność do ponoszonych kosztów
-zmniejszenie problemów związanych z personelem
-pewniejsza obsługa klientów wewnętrznych
-zmniejszenie potrzeb kapitałowych
-zmniejszenie szeroko pojętego ryzyka Problemy związane z outsourcingiem: -koszty redukcji nadmiernego personelu -niesatysfakcjonujące jakość zlecanych usług
-trudności w komunikacji z dostawcami
-uzależnienie się od kilku dostawców
-ograniczenie elastyczności dostawców
-trudności z koordynacją działań różnych dostawców
-konieczność przeprowadzenia dodatkowych szkoleń -ryzyko związane z zaangażowaniem się w długookresową współpracę z dostawcą
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)