To tylko jedna z 25 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
...Otoczeniem marketingowym nazywamy czynniki całkowicie lub w przeważającej mierze niezależne od przedsiębiorstwa mające wpływ na jego działalność marketingową...
Działy:
Finansów - znajdowanie i wykorzystywanie funduszy na realizację planu marketingowego
Badawczo-rozwojowy - projektowanie bezpiecznych i atrakcyjnych produktów
Zaopatrzenia - uzyskiwanie dostaw
Produkcji - wytworzenie pożądanej ilości produktów o odpowiedniej jakości
Księgowości - pomiary dochodów i kosztów, aby wskazać marketingowi, czy należycie osiąga cele...
Dostawcy - są to firmy, które dostarczają niezbędne surowce do produkcji dóbr i usług. Są to także osoby, firmy i organizacje, dzięki którym firma może prawidłowo funkcjonować (np. właściciel budynku, w którym mieści się firma)...
...Otoczenie ekonomiczne - obejmuje obszerny zestaw różnorodnych czynników, które wpływają na rozmiary i strukturę popytu reprezentowanego przez wszystkich nabywców. Czynniki te to między innymi:
Poziom i dynamika produktu narodowego brutto,
Ogólny poziom i struktura zamożności społeczeństwa
Polityka pieniężna państwa i system podatkowy,
Poziom cen,
Koniunktura gospodarcza (stopa wzrostu, rozmiar bezrobocia)...
Postęp technologiczny stwarza zupełnie nowe możliwości rozwiązania takich kluczowych problemów jak:
kształtowanie nowych produktów,
stosowanie efektywnych sposobów obsługi nabywców,
zwiększanie wydajności logistycznego zaplecza działań marketingowych,
przezwyciężanie barier związanych z pozyskiwaniem, gromadzeniem i przetwarzaniem informacji niezbędnych do skutecznego zarządzania firmą...
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)