To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
OPRACOWANIE PRODUKTU Nowy = dla producenta i/lub konsumenta na danym rynku; nie wytwarzany i nie sprzedawany dotychczas (na rynku światowym, krajowym, lokalnym)
= produkt w jakikolwiek sposób nowy dla producenta i/lub konsumenta
= nowa linia produkcyjna
Ulepszenie/zaktualizowanie do wymagań rynkowych produktu dotychczasowego np.:
= zmieniony skład chemiczny
= prezentacja produktu (atrakcyjny wygląd, rodzaj opakowania, gramatura) i wygoda
= wydłużony termin przydatności do spożycia
Oferowanie istniejącego produktu na nowym rynku
Repozycjonowanie
Obniżenie kosztu
Zwiększenie zysku producenta
Troska o wizerunek producenta
Umocnienie pozycji na rynku
Zastąpienie produktów, których sprzedaż się zmniejsza (faza schyłkowa cyklu życia produktu)
Dostosowanie do sytuacji na rynku
Tradycyjny cykl życia produktu:
Wykład 2 OPRACOWANIE PRODUKTU C.D. Cykl życia produktu
Wprowadzenie Wzrost Dojrzałość Spadek Sprzedaż/Zysk Niska sprzedaż, niski zysk lub straty
Wzrost sprzedaży i zysków
Stabilizacja sprzedaży i zysków
Spadek sprzedaży i zysków
Zróżnicowanie produktu Wersja wyjściowa
modyfikacje
Szeroki asortyment
Ograniczenie asortymentu
Dystrybucja Ograniczona
Intensywna
Intensywna
Ograniczona
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)