Marketing opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 245
Wyświetleń: 2653
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing opracowanie - strona 1

Fragment notatki:



Opracowanie może być pomocne podczas nauki do kolokwium bądź egzaminu.

EWOLUCJA MARKETINGU
marketing narodził się w USA pod koniec XIXw i pocz.XX. Pojawił się w rezultacie społecznych przemian w rzeczywistości społeczno-gospodarczej. rodowód podaje że nie jest on konstrukcją myślową zrodzoną na gruncie teoretycznej analizy lecz racjonalną reakcją przedsiębiorstw na przemiany życia gospodarczego a zwłaszcza na przemiany zachodzące na rynku.
Do Eurupy zach. i Japonii marketing dotarł po II wojnie światowej w krajach demokracji ludowej marketing był kategorią wrogą.
Marketing zbiór instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku oparty na otwartych regułach postępowania. Jest kategorią strukturalną wyrażającą określony zbiór instrumentów i działań, zbiór jest wewnętrznie zintegrowany bezpośrednio związamy z kosztami i kształtowaniem rynku, jest on kreowany i uruchamiany wg rynkowych reguł postępowania.
Marketing jest procesem społecznym i zarządczym dzięki któremu jednostki i grupy otrzymują to czego potrzebują i pragną poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę z innymi grupami produktów posiadających wartość:
-wytwarzanie produktów i usług
-wystawianie ich na sprzedaż
-sprzedaż określoną jako wymiana dóbr i usług posiadająca wartość czyli takich których cenę można wyrazić w pieniądzu
-partner wymiary
Dla potrzeb działalności przedsiębiorstwa definicja uniwersalna i adekwatna
Marketing jest to więź przedsiębiorstwa z rynkiem. Więź ta może być tradycyjna,a więc może odnosić się do produktu już wytworzonego, dynamiczna wyrażająca się uwzględnieniem potrzeb rynku jeszcze przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu produkcji a nawet decyzji inwestycyjnych. Koncepcja produktu tworzy się bez dostatecznego poznawania potrzeb rynku a nawet w izolacji od niego. Punkt ciężkości spoczywa na rynku, nabywcach i ich potrzebach.
Ogólnie współczesny marketing dotyczy 3 sfer działania
-poznawanie popytu efektywnego i potencjalnego od towaru i usługi -pobudzania popytu
-zaspakajanie popytu głównie przez produkt a także przez sposoby dystrybucji umożliwiające dotarcie tego produktu do konsumenta w odpowiednim miejscu i czasie
4 warunki osiągnięcia sukcesu
wyprodukować produkt którego nikt nie ma
produkt którego wszyscy potrzebują
produkt wyceniony tak aby się sprzedawał
produkt wyceniony dla zysku taki aby dopingował firmę do produkcji a akwizytorów do sprzedaży
ORIENTACJE MARKETINGOWE
to konkretne trendy rozwoju polityki marketingowej prowadzonej przez przedsiębiorców oraz stopnia jej powiązania ze stosunkiem wobec nabywców a szerzej ujmując wobec rynku a także wpływu rynku na decyzje marketingowe wyróżniamy 3 orientacje marketingowe orientacja produkcyjna,orientacja dystrybucyjna, orientacja rynkowa


(…)

… technologiczny. Jest moment, że kraj, który pozyskał technikę nie może eksportować towarów do kraju, z których je pozyskał, gdyż zanim zacznie produkować na podstawie techniki, to w kraju, który ją sprzedał jest już faza nasycenia.
STRATEGIA FIRMY WG UKŁADU PRODUKT RYNEK
1. Strategia penetracji rynku oznacza intensyfikację sprzedaży na dotychczasowych rynkach niezmiennego lub tylko nieznacznie zmodyfikowanego…
… obcych klientów, by kupowali więcej lub zwiększyli częstotliwość zapasów.
►Pozyskując nowych klientów, którzy dotychczas w ogóle nie pozyskali nowych klientów oraz klientów konkurencji.
►Ochraniając swój rynek przed konkurentami.
2. Strategia rozwoju rynku polega na tym, że rozszerzamy rynek (wchodzimy na rynek z aktualnym produktem, ale zmieniamy rynek).
3. Strategia rozwoju produktu - na obecnym rynku…
…. Na wizerunek ten składają się: -rdzeń kompetencji firmy, -sformułowana misja, -niepowtarzalny zespół umiejętnośći pracowników, -przyjazność z punktu widzenia środowiska naturalnego
2)pozycja firmy na rynku
3)zasoby finansowe pozwalające na prowadzenie działalności marketingowej
4)kultura organizacyjna
Marketingowa analiza SWOT syntezą analizy otoczenia a w tym analizy trendów oraz analizy wewnętrznej uwarunkowań działalnośći marketingowej jest tzw analiza SWOT.
SEGMENTACJE RYNKU
Na rynku nie występuje przeciętny konsument, który byłby punktem odniesienia przy formułowaniu programów i kierunków działania firmy.
Segmentacja rynku - grupowanie konsumentów w określony sposób. Proces segmentacji wynika z następujących faktów:
1.Nie wszyscy nabywcy są tacy sami.
2.Z grupy nabywców określonego produktu…
… dla przedsiębiorstwa obszar działań i stanowią punkt odniesienia przy formułowaniu programu działania.
Efektywne przeprowadzenie segmentacji rynku jest związane z dwoma procesami:
►W miarę szerokim określeniem rynków definiowanych w kategoriach produktu.
►Podziału całego rynku na bardziej homologiczne subrynki.
Segment - grupa konsumentów wewnątrz homologiczna, a na zewnątrz zróżnicowana.
Rynek docelowy - w miarę…
… determinujących zdolności przedsiębiorstwa do zyskownego zaspokajania potrzeb nabywców. Wyróżnia się w nim: Makrootoczenie= Otoczenie ogólne (przedmiotowe) jest to ogół warunków ekonomicznych, demograficznych, technologicznych, przyrodniczych, polityczno-prawnych i społeczno-kulturowych występujących w danym kraju (regionie).
Warunki te kształtują zasadniczą płaszczyznę ustalania celów i zasad działania…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz