Oddziaływanie mass mediów

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Oddziaływanie mass mediów - strona 1 Oddziaływanie mass mediów - strona 2

Fragment notatki:


12. Życie czy śmierć, czyli zaistnieć w społeczeństwie
1. Skąd bierze się chęć pokazania innym?
 chęć skupienia na sobie uwagi jest czymś zupełnie naturalnym
 narkotyk sławy - chodzi już nie tylko o to, żeby żyć w społęczeńsdtwie, ale w głównej mierze, aby być zauważonym, sławnym, by wiele znaczyć dla innych
2. Demokratyzacja sławy
 umożliwia „zwykłym” ludziom stać się „kimś sławnym”
 gwiazda to osoba, której sama obecność przyciąga uwagę
 przeciwieństwem gwiazdy jest człowiek, którego nikt nie zauważa, niezależnie od tego, jak bardzo się stara
3. Cztery trendy, które wzmacniają dążenie do sławy
 coraz większy wpływ mody na życie społeczne (modelka jako celebrity)
 ujawnianie wszystkiego, co dotyczy życia osobistego w formie artystycznej i propagowanej przez media (powieści autobiograficzne, pamiętniki w Internecie)
 współczesne społeczeństwo - społeczeństwo o kulturze terapeutycznej (nie tylko media, ale również kontakty bezpośrednie w większym stopniu umożliwiają obecnie zwierzanie się z najintymniejszych szczegółowe swego życia), społeczeństwo o osobowości narcystycznej
 rozwój technologii elektronicznej
4. Załamanie się tożsamości grupowej
 współczesny zalew różnych wzorców
 presja mody i reklamy
 podatność na manipulację
 agresywna walka o bycie zauważonym za wszelką cenę jest konsekwencją załamania się tożsamości Grupowej
5. Rozwój form pokazywania siebie
Amatorskie filmy video
Talk show - sposób na pokazanie siebie
 zwykli ludzie zyskują szansę na powszechną uwagę
 Celebrity zyskuja szansę na promocję własnej osoby
 niektórzy zrobią wszystko, aby znaleźć się w centrum uwagi
 realizacja marzeń o sławie
Blog
6. Czy istnieją w mediach tematu tabu?
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz