6. Mass media a celebrity
1. Różne sposoby kreowania celebrity. Rola mass mediów w kreowaniu gwiazdy
osoba, która słynie z tego, że jest sławna (niezależnie od tego, co ją do tej sławy przywiodło). Paris Hilton…
osoba podziwiana w określonej dziedzinie
o od piosenkarki (rza) do gwiazdy
o od aktora (ki) do gwiazdy
o od modelki do gwiazdy
o upadek i odrodzenie gwiazdy
o taniec z gwiazdami…
gwiazda, która ma własne życie nie tylko reklamowe (występowanie w reklamach może być zagrożeniem dla stania się gwiazdą)
pseudo-osoba, której tożsamość została zaprojektowana w celu wywołania iluzji rzeczywistości (Big Brother itp.)
2. Cechy wspólne gwiazd
sława - skupianie uwagi publiczności
uznanie - szacunek i podziw publiczności
tożsamość - często wykreowana na potrzeby publiczności
zarabianie na byciu sławnym
3. Rola celebrity w działaniach promocyjnych (szanse i zagrożenia)
4. Najcenniejsze gwiazdy show-biznesu
5. Wykorzystanie celebrities w działaniach społecznych
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)