To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
5. Mass media jako źródło tożsamości płciowej
1. Tożsamość współczesnego człowieka
z członka społeczności, opierającego swoją tożsamość na względnie trwałej roli społecznej człowiek przeobraża się w jednostkę, której tożsamość jest w dużej części efektem indywidualnego wyboru pośród szeregu możliwości
2. Powszechny dostęp do mediów masowych
fizyczne i psychiczne oderwanie się od lokalnego środowiska pozwala zdystansować się wobec otaczającej rzeczywistości
rozluźnienie związków z ludźmi z najbliższego otoczenia
dostęp do alternatywnych wzorców kulturowych daje większe szanse budowania tożsamości
powszechny dostęp do mass mediów ułatwia bardziej krytyczne podejście do życia
jednocześnie poczucie tożsamości w coraz większym stopniu zależy od mass mediów
3. Mass media a stereotypy
odbiorca jako bierny uczestnik życia społecznego
o założenia dotyczące płcią tkwią w praktykach i nawykach społecznych, które są przenoszone m.in. za pośrednictwem mass mediów
o operowaniem uproszczonym obrazem rzeczywistości może prowadzić do wzmacniania i utrwalania stereotypów dotyczących płci
odbiorca jako aktywny uczestnik życia społecznego
o postrzeganie rzeczywistości zależy od tego, co dzieje się po stronie odbiorcy
o odbiorca konstruuje rzeczywistość społeczną
4. Reklama a budowanie tożsamości płciowej
wizerunki kobiet i mężczyzn w reklamie
ciało w reklamie
relacje między kobietą a mężczyzną
kobieta i mężczyzna jako obiekt pożądania
reklama a androginiczna koncepcja człowieka 5. Zmiana ról społecznych
czy zaczniemy traktować naszą płeć jako coś, co wywiera na nas wpływ w sposób ograniczony do sfery biologicznej - sex a gender.
budowanie tożsamości w oparciu o własne cechy
czy odwrócenie ról społecznych pozbawia mężczyznę „męskości”, a kobietę „kobiecości”?
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)