To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
4. Mass media a młodzież
1. Co interesuje młodzież. Wartości młodego Polaka
2. Mass media jako źródło tożsamości
każdy człowiek potrzebuje osadzenia swej tożsamości w czymś konkretnym
człowiek poszukuje kulturowych definicji tego, kim powinien być (budowanie tożsamości płciowej)
postrzegamy świat poprzez pryzmat własnej płci
3. Ciało w budowaniu tożsamości płciowej
przez ciało rozumie się nie tylko to, jak człowiek wygląda w ubraniu, ale przede wszystkim bez, w jaki sposób funkcjonuje fizjologicznie, w jaki sposób doświadcza własnego ciała i wyraża swój popęd seksualny
4. Ciało w mass mediach (i w reklamie)
rozumienie piękna, czyli czy człowiek puszysty może być szczęśliwy (Dove?)
starość w mass mediach (Dove/Jane Fonda)
5. Eksponowanie ciała - konsekwencje psychospołeczne
ciągłe eksponowanie ciała może rodzić przekonanie, iż jest ono istotnym elementem osobowości
utrwala się przekonanie, ze jedynie człowiek młody i szczupły może być szczęśliwy
6. Zaprzeczanie potrzebom ciała/Eksperymenty na własnym ciele
ściskanie się w tali, podkreślanie bioder i piersi (lata 50.)
obwiązywanie stóp, aby były mniejsze (Japonia)
kobiecy kostium przypominający meski garnitur
tłumienie apetytu (anoreksja i bulimia)
ortoreksja
7. Kult młodości - konsekwencje psychospołeczne
jak najdłużej zachować młodość - problem współczesnego człowieka
kult młodości - moda czy cecha współczesnego świata
odmawia się człowiekowi obowiązku dorastania, akceptacji zmian, jakie zachodzą z wiekiem zarówno w naszym ciele, jak i umyśle
przedłuża się okres wchodzenia w dorosłość
8. Trudności z określeniem własnej tożsamości
częściej dotykają chłopców niż dziewczęta
rytuały przejścia - łatwiej budować tożsamość
relacje z płcią przeciwną
rola playboya, Don Juana, Piotrusia Pana w mass mediach - wieczny chłopiec, który przedłuża moratorium na dojrzewanie
9. Techniki oddziaływania reklamowego
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)