Mass media a młodzież

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1358
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mass media a młodzież - strona 1 Mass media a młodzież - strona 2

Fragment notatki:


4. Mass media a młodzież
1. Co interesuje młodzież. Wartości młodego Polaka
2. Mass media jako źródło tożsamości
 każdy człowiek potrzebuje osadzenia swej tożsamości w czymś konkretnym
 człowiek poszukuje kulturowych definicji tego, kim powinien być (budowanie tożsamości płciowej)
 postrzegamy świat poprzez pryzmat własnej płci
3. Ciało w budowaniu tożsamości płciowej
 przez ciało rozumie się nie tylko to, jak człowiek wygląda w ubraniu, ale przede wszystkim bez, w jaki sposób funkcjonuje fizjologicznie, w jaki sposób doświadcza własnego ciała i wyraża swój popęd seksualny
4. Ciało w mass mediach (i w reklamie)
 rozumienie piękna, czyli czy człowiek puszysty może być szczęśliwy (Dove?)
 starość w mass mediach (Dove/Jane Fonda)
5. Eksponowanie ciała - konsekwencje psychospołeczne
 ciągłe eksponowanie ciała może rodzić przekonanie, iż jest ono istotnym elementem osobowości
 utrwala się przekonanie, ze jedynie człowiek młody i szczupły może być szczęśliwy
6. Zaprzeczanie potrzebom ciała/Eksperymenty na własnym ciele
 ściskanie się w tali, podkreślanie bioder i piersi (lata 50.)
 obwiązywanie stóp, aby były mniejsze (Japonia)
 kobiecy kostium przypominający meski garnitur
 tłumienie apetytu (anoreksja i bulimia)
 ortoreksja
7. Kult młodości - konsekwencje psychospołeczne
 jak najdłużej zachować młodość - problem współczesnego człowieka
 kult młodości - moda czy cecha współczesnego świata
odmawia się człowiekowi obowiązku dorastania, akceptacji zmian, jakie zachodzą z wiekiem zarówno w naszym ciele, jak i umyśle
 przedłuża się okres wchodzenia w dorosłość
8. Trudności z określeniem własnej tożsamości
 częściej dotykają chłopców niż dziewczęta
 rytuały przejścia - łatwiej budować tożsamość
 relacje z płcią przeciwną
 rola playboya, Don Juana, Piotrusia Pana w mass mediach - wieczny chłopiec, który przedłuża moratorium na dojrzewanie
9. Techniki oddziaływania reklamowego
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz