To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
NOWE KIERUNKI W ZARZĄDZNIU
MARKETING KADROWY
K. Schwan i K. Speipel Marketing Kadrowy (personalny)
Marketing ten ma na celu zwiększenie efektywności zarządzania personelem, a przez to zwiększenie konkurencyjności firmy dzięki lepszemu wykorzystywaniu przez nią możliwości własnego personelu
- traktowanie zatrudnionych, jak i potencjalnych pracowników jako klientów
- MK = strategiczne zarządzanie kadrami
MARKETING KADROWY
Proces wdrażania:
analiza stanu istniejącego
sformułowanie koncepcji strategicznej
wdrożenie tej koncepcji
kontrolowanie stanu realizacji planów strategicznych
ZARZĄDZANIE POPRZEZ JAKOŚĆ
Zarządzanie jakością (Total Quality Management) TQM
zespołowa filozofia zarządzania przedsiębiorstwem, w której potrzeby klienta oraz cele przedsiębiorstwa są nierozłączne (British Quality Association)
wzięcie pod uwagę nie tylko potrzeb klientów zewnętrznych ale także klientów wewnętrznych, czyli własnych pracowników,
Zbigniew Kłosa : TQM Zarządzanie jakością „podejście systemowe, zorientowanym na cele strategiczne zdolność do ciągłej i trwałej poprawy oraz aktywne zespołowe działanie całego personelu, w tym pełny udział naczelnego kierownictwa”.
Spełnianie przyszłych potencjalnych potrzeb klienta, aby wprawić go w zachwyt
Stąd badania marketingowe i przewidywanie trendów na rynku w stosunku do oczekiwań klientów: czy zostają one spełnione dostatecznie szybko i skutecznie
E. Deming: TQM
Usuwanie wszelkich barier utrudniających pracę:
Włączenie pracowników do procesu wdrażania zmian i doskonalenia pracy,
Zachęcenie do kształcenia
Stosowanie jakościowych ocen pracy oraz jakościowych celów pracy,
Unikanie barier komunikacyjnych pomiędzy pracownikami,
Ucieczka przed zarządzaniem „przez zastraszanie”
LEAN MANAGEMENT
Uszczuplone zarządzanie - ograniczanie zasobów potrzebnych do produkcji.
Toyota: zwiększenie efektywności poprzez
- zwiększenie liczby zatrudnionego personelu,
- zmniejszenie powierzchni produkcyjnej,
- oraz ilości zapasów materiałowych
* ciągły przepływ materiałów: just in time. Rozwój nowych produktów i wprowadzanie ich na rynek, aktywny marketing w pozyskiwaniu nowych klientów, dbałość o stałych klientów, pozyskiwanie inwestora strategicznego, (harmonijne powiązanie przedsiębiorstwa ze społeczeństwem) dbałość o wizerunek firmy
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)