Nauki o organizacji - wykład 9 (sem II)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 665
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nauki o organizacji - wykład 9 (sem II) - strona 1 Nauki o organizacji - wykład 9 (sem II) - strona 2 Nauki o organizacji - wykład 9 (sem II) - strona 3

Fragment notatki:

,Nauki o organizacji, wykład 9, (sem II)
WYKŁAD 26.04
Funkcjonowanie organizacji i sposoby podnoszenia efektywnośći
Porter: spojrzenie od strony filozoficznej, a nie finansowej.
W przeds. Działania są powiązane:
- działania podstawowe
- działania pomocnicze
Działań powinno być tyle ile trzeba i nie powinny kosztować zbyt dużo. Wartość dla klienta - kategoria nie jednoznaczna, bo inni kliencie chcą różnych rzeczy. Świadczy o tym wartość zakupów danego dobra. O pomyślności firmy mówi cena, mówi ona też o tym czy tworzy wartość dla klientów. Dominujący cel przds. Jest przyciąganie klienta.
Dział. Pomocnicze 4 marża realizowana
Dział. Podstawowe 5
[nie jest to następstwo w czasie] przebiegają w tym samym czasie.
Dział podst: ze sfery realnej [coś przerabiane, pakowane itp., coś się dzieje]
logistyka wewnętrzna - to co służy procesowi technicznemu - przygotowanie do produkcji, kontrola, magazynowanie
operacje produkcyjne - op. Przetwarzania, obróbka, montaż, testowanie.
logistyka zew - cały system dystrybucji, przemieszczanie zgodne z preferencjami klienta.
marketng i sprzedaż - ropowszechnianie
serwis - przy produkcji i usługach. Dbanie o trwałość i jakość produktu. Wyraża wpływ na jakość dla klienta. Wartościowy dla klienta jest sposób świadczenia usług.
Dział pomocnicza: ze sfery regulacyjnej [sf. Zarządzania]
infrastruktura firmy - kierownictwo ogólne [planowanie,motywacja, zarządzanie jakością, analizy finansowe] spójny zarząd firmy
zarządzanie zasobami ludzkimi - dobór właściwych ludzi do właściwych działań
rozwój produktu i technologii + finansowanie - organizowanie prac prowadzących do nowych rozwiązań, produktów, technologii.
zaopatrzenie - dokonanie właściwych zakupów. Zaopatrzenie we wszystkie środki produkcji ]maszyny, surowce, urządzenia] Koncepcja zaopatrzenia.
Zjawisko outsourcingu - najszersze zastosowanie w przetwarzaniu danych [obsługa IT] Efektywność łańcucha wartości: powierzanie niektórych procesów, na „zewnętrzne.”
Podnoszenie efektywności, trzy teoretyczne ruchy:
optymalizacja w ramach poszczególnych działań, funkcji podst. Np. wzmacnianie marketingu. Efekt poprzez lepsze działanie.
lepsza koordynacja działań podstawowych i pomocniczych. Bezpośredni wpływ działań wspomagających powinien być ściśle skoordynowany. pomocnicze wspomagają podstawowe.
lepsze powiązanie [koordynacja]zewnętrzny z łańcuchami wartości dostawców i odbiorców [kwestia terminowości i jakości]


(…)

… przez klienta. Parametr podstawowy dla klienta.
Zarządzanie projektami
4 fazy cyklu życia projektu:
inicjalizacja [podjęcie projektu]
Cel - ustalenie co mamy zrobić, budowa zespołu, miejsce zespołu w org., zbudowanie struktury sieciowej.
planowanie działań -rozpisanie celu ogólnego na cele cząstkowe i ogólne, zabezpieczenie zasobów, opacowanie programu, terminowe wydatki, zasady rozliczeń i kontroli wydatków…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz