To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
,Nauki o organizacji, wykład 5, (sem II)
WYKŁAD 22.III
Społ odpowiedzialność - silny związek z kształtowaniem reputacji [wpływa na wizerunek]
Wizerunek kształtuje się poprzez kryteria opisujące org.: wynik z ostatnich 20 lat
traktowanie pracowników
problemy innowacyjne
opinia klientów o org.
Instrumenty kształtowania wizerunków: -prezentowanie dobrych , stabilnych wyników,
- warunki pracy [np. bardzo dobre wynagrodzenie = dobrze oceniane przez pracowników,
- bezpieczeństwo pracy + fluktuacja. [niska fluktuacja potwierdza zadowolenie pracowników] -Różne formy współdziałania pracowników [przy najważniejszych decyzjach] - środowisko naturalne - przyczyna się do poprawy
Korzyści z dobrej reputacji, daje możliwość:
swobody kształtowania odważnej polityki cenowej.
Podejmowania działań na zmniejszenie kosztów
Wprowadzanie elastycznej polityki personalnej
Stabilizuje funkcjonowanie - pozwala uniknąć gwałtownych spadków [ruchów kryzysowych]
Ryzyko działalności jest niższe w firmach o dobrej reputacji - bo klienci są bardziej lojalni.
Kształtowanie strategii i wpływy z reputacji:
- aspekty niematerialne są niezwykle ważnym zasobem [reputacja, ocena klientów itd.] Firma musi działać tak by klient to dobrze odbierał
- integracja pracowników wobec wspólnych celów
- aspekty wizerunku uwzględnia się przy analizie otoczenia.
- sponsoring - fima nie może zapominać o środowisku w którym działa.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)