To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Most łukowy przez rzekę Mur w Austrii - z uwagi na swe rozmiary wymagał indywidualnego potraktowania przy wyborze metody montażu. Podstawowym założeniem było wykonanie jak największej ilości prac montażowych w wytwórni w celu uniknięcia problemów już na placu budowy.
Na placu budowy połączono fragmenty łuku, dźwigara pomostu i słupki, tworząc połówki łuko-kraty (rys. 9.8). Łącznie ze stalowymi łącznikami taki element ważył około 20 ton.
Łuko-kraty na podporach ustawiono za pomocą dwóch dźwigów. Po wykonaniu trzech z czterech łuków zainstalowano rozpory (stężenia) poprzeczne. Po ustawieniu czwartego łuku wykonano stężenia dźwigarów pomostu (poprzeczne i podłużne) oraz stężenia poprzeczne całej konstrukcji drewnianej. Montaż konstnik cji drewnianej trwał sześć tygodni.
Drugi etap, tj. montaż prefabrykowanej, betonowej płyty pomostu oraz montaż poręczy drewnianej, wymagał czterech tygodni.
Po wykonaniu wszystkich prac montażowych wykonano jeszcze prace zabezpieczające polegające na uszczelnieniu wszystkich szczelin między stalowymi blachami w węzłach i drewnem oraz wypełnieniu wszystkich otworów. Zastosowano żywicę syntetyczną wstrzykiwaną pod ciśnieniem.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)