Moduł raportów - omówienie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 476
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Moduł raportów - omówienie - strona 1 Moduł raportów - omówienie - strona 2 Moduł raportów - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Moduł raportów
Wprowadzenie
System finansowo-księgowy zawiera moduł raportów. Przy jego pomocy zdefiniować można dowolne zestawienia informacyjne, budowane na podstawie księgi głównej.Dostarczone zestawienia informacyjne mogą być następnie wykorzystane w procesie kontroli finansowej i zarządzania.
Funkcjonalność
Moduł raportów dostarcza wielu funkcji umożliwiających szybkie i elastyczne przygotowywanie własnych zestawień informacyjnych. System dostarcza mechanizmów pozwalających na samodzielne definiowanie zaawansowanych raportów (zawierających wyrażenia, podraporty, pętle) oraz rozwiązań pozwalających zarządzać zbiorem zdefiniowanych raportów.
Zarządzanie zdefiniowanymi raportami
Moduł raportów posiada funkcję zarządzania zdefiniowanymi już raportami. Zbiór raportów wyświetlany jest w postaci listy. Dzięki rozwijanej liście wyboru typu raportu, można zadecydować, z jakiej grupy raporty będą ukazane na liście. Przyciski dodawania, edycji i usuwania raportu umożliwiają sterowanie zbiorem raportów przez dodawanie nowych, modyfikację lub usuwanie istniejących raportów. Raporty są zapamiętywane wraz z rokiem którego dotyczą.
Definiowanie kolumn i pozycji raportu
Moduł raportów umożliwia samodzielne zdefiniowanie kolumn jakie mają być dostępne w raporcie, przy wykorzystaniu listy dostępnych w FK danych.
Dostarcza również bogatego zestawu możliwości konstruowania pozycji raportu. Wartość pozycji może być wyliczana przez wyrażenie, pętlę a nawet przez podraport. Definiowanie odbywa się w specjalnym oknie, informującym o już istniejących pozycjach raportu oraz umożliwiającym ich dodawanie, modyfikację czy usuwanie.
Odpowiednia funkcja umożliwia generowanie raportów według zdefiniowanych wcześniej schematów. Funkcja ta dostarcza mechanizmu wyszukiwania definicji raportów (wg. czasu powstania i typu) oraz uruchamiania ich. Wynikiem uruchomienia odpowiedniego szablonu jest raport wynikowy zawierający określony zestaw informacji. Raporty dostępne są również z poziomu Centrum Dowodzenia.
Budżetowanie
Funkcja budżetowania umożliwia planowanie i kontrolę. Cechą charakterystyczną jest możliwość budżetowania raportów i podraportów a także pozycji raportu.
Pozwala to operować pozycjami budżetu będącymi przeliczeniami opartymi na rozbudowanych kalkulacjach z wielu kont księgowych.
Zalety
Moduł raportów posiada zalety czyniące go narzędziem bardzo przydatnym dla kadry zarządzającej, umożliwia on bowiem pełne i elastyczne wykorzystanie danych, które firma zgromadziła w swoich bazach. Dzięki modułowi raportów możliwe jest szybkie przygotowanie dowolnego nowego zestawienia informacyjnego.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz