Obsługa sprzedaży - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 497
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obsługa sprzedaży - omówienie - strona 1 Obsługa sprzedaży - omówienie - strona 2 Obsługa sprzedaży - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Obsługa sprzedaży
Możliwości
Moduł Obsługi sprzedaży w systemie ISOF obejmuje następujące aspekty procesu sprzedaży:
zarządzanie dokumentami sprzedaży, w tym wystawianie, edycja, korygowanie dokumentów, oraz raportowanie;
automatyczne wystawianie dokumentów towarzyszących sprzedaży: magazynowych i kasowych oraz rozrachunków a także rejestrów VAT;
zarządzanie cennikami i wykorzystanie ich w procesie sprzedaży;
obsługa rabatów, limitów płatności i zadłużenia;
obsługę raportów kasowych;
obsługę drukarek fiskalnych;
obsługę czytników kodów paskowych;
raportowanie dokumentów;
kontrola należności;
zatwierdzanie i dekretowanie automatyczne do systemu FK lub Książki podatkowej.
Fakturowanie
Charakterystyka
Zawarty w ISOF moduł obsługi faktur pozwala na realizację wszystkich niezbędnych czynności związanych z wystawianiem dokumentów sprzedaży. Do czynności tych zaliczyć można wystawianie faktur i paragonów, ich korygowanie, wystawianie towarzyszących dokumentów magazynowych i kasowych, kontrolę spłaty.
Moduł obejmuje również sporządzanie różnorodnych zestawień dla dokumentów, w tym zestawienie należności.
Funkcjonalność
Moduł obsługi faktur zawiera szereg funkcji wspomagających realizację czynności związanych z obsługą dokumentów sprzedaży. Dodatkowo możliwe jest automatyczne przygotowanie informacji dla potrzeb systemu magazynowego, księgowości (dekretowanie i rozrachunki), oraz rejestrów VAT.
Wystawianie dokumentów sprzedaży
Funkcja wystawiania faktur umożliwia łatwe przygotowanie nowego dokumentu sprzedaży. W systemie ISOF obsługiwanych jest wiele rodzajów dokumentów sprzedaży:
faktury sprzedażowe;
paragony;
korekty wielokrotne i noty korygujące;
faktury zaliczkowe;
dokumenty WDT (Wewnątrzwspólnotowe Dostawy Towarów);
faktury eksportowe;
faktury PRO-FORMA.
Każdy podstawowy dokument sprzedaży wystawiany jest wg podobnego schematu, który uwzględnia części wspólne każdego dokumentu jak nazwa kontrahenta oraz nazwy towarów czy usług wypełniające poszczególne pozycje dokumentu, ale uwzględnia również specyfikę danego rodzaju dokumentu. Wiele danych określanych na dokumencie sprzedaży wybieranych jest z odpowiednich baz danych. Dotyczy to m.in. kartoteki kontrahentów, towarów, sposobów płatności.
Dokumenty sprzedażowe mogą być wystawiane w cenach netto lub brutto. Mogą być drukowane zarówno w trybie tekstowym jak i graficznym. W celu dodatkowego przyspieszenia pracy korzystać można również z czytników kodów paskowych. Dokumenty sprzedaży mogą posiadać zdefiniowane przez użytkownika typy, które pozwolą na odpowiednie ich skatalogowanie i pogrupowanie. Podać można wiele informacji dodatkowych związanych ze sprzedażą. Cały proces obsługi dokumentów sprzedażowych ma możliwość szczegółowej parametryzacji, przy pomocy której określić można automatyzację licznych czynności dostosowując działanie modułu do specyfiki firmy.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz