Misja i funkcje przedsiębiorstw

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Misja i funkcje przedsiębiorstw - strona 1 Misja i funkcje przedsiębiorstw - strona 2

Fragment notatki:


WYKŁAD IV
Misja przedsiębiorstwa - precyzyjne wyrażenie - w języku zrozumiałym dla pracowników i otoczenia dalekosiężnych zamierzeń i aspiracji przedsiębiorstwa;
jest charakterystyczną rola do spełnienia przez przedsiębiorstwo,
uwidacznia i uzasadnia sens istnienia przedsiębiorstwa,
wyraża tożsamość organizacyjną przedsiębiorstwa.
FUNKCJE MISJI:
informuje otoczenie o intencjach i wartościach przedsiębiorstwa,
kształtuje wizerunek przedsiębiorstwa w otoczeniu,
konsoliduje pracowników wokół wspólnych dążeń (eliminuje ewentualne konflikty i nieporozumienia).
{ Misja ma charakter strategiczny , gdzie spełnia następujące warunki:
wyznacza kierunek działania i dotyczący przyszłości,
wyraża marzenia i wyzwania będące udziałem pracowników,
proces jej realizacji jest wiarygodny (autentyczny),
posiada aprobatę otoczenia,
przyjęta strategia jest odzwierciedleniem misji. }
Misja powinna być:
lapidarna ale pełna treści,
zawierać element marzenia ale i realności,
ogólna ale i konkretna.
Misja ma charakter jakościowy.
Misję tworzy zarząd przedsiębiorstwa w porozumieniu z:
właścicielami,
pracownikami,
przy uwzględnieniu oczekiwań otoczenia.
CELE I FUNKCJE PRZEDSIĘBIORSTWA
Ekonomika przedsiębiorstwa rozróżnia cele:
OSTATECZNE
WTÓRNE (PRZEDOSTATECZNE)
Cele ostateczne :
są celami bezpośrednio wynikającymi z misji przedsiębiorstwa i mają dla niego podstawowe znaczenie,
tworzą podstawę sformułowania systemu celów wtórnych ( przedostatecznych ).
Celami ostatecznymi przedsiębiorstwa zarobkującego są:
maksymalizacja zysku długookresowego,
rozwój przedsiębiorstwa.
Cele wtórne :
Są środkami realizacji celów ostatecznych.
Są odpowiednio ujęte w perspektywie:
CZASU,
PODMIOTU,
PRZEDMIOTU,
MIEJSCA ICH REALIZACJI.
ROZWÓJ I WZROST PRZEDSIĘBIORSTWA
Rozwój przedsiębiorstwa:
Zmiany w systemach przedsiębiorstwa, dostosowujące je do ciągle zmieniającego się otoczenia,
Wpływ przedsiębiorstwa na kształtowanie się otoczenia zgodnie z jego oczekiwaniami.
Właściwy rozwój ma zapewnić przedsiębiorstwu osiąganie, utrzymanie lub zwiększenie przewagi konkurencyjnej (co stanowi warunek konieczny jego utrzymania się na rynku).
Rozwój jest zjawiskiem jakościowym i polega na wprowadzaniu:
Innowacji produktywnych,
Innowacji procesowych,
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz