To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Moduł III Międzynarodowe badania marketingowe 1. Rola badań marketingowych w zintegrowanej komunikacji marketingowej Kluczowym czynnikiem wpływającym na sukces działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo są badania marketingowe. Badania marketingowe warunkują strategiczne decyzje przedsiębiorstwa. Współczesne otocznie przedsiębiorstw nie jest spójne i trudno jest bez odpowiedniej analizy podjąć słuszne decyzje. Informacje o otoczeniu słuŜą do formułowania strategii działania przedsiębiorstwa na rynku. Jak waŜna jest strategia dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstw nie trzeba udowadniać, naleŜy zauwaŜyć, Ŝe strategia określa kierunek rozwoju przedsiębiorstwa. W późniejszych etapach strategia wpływa równieŜ na działania marketingowe, określając ich kierunek działań. Procedura budowy i realizacji kaŜdej strategii marketingowej składa się z następujących faz 1: Analiza otoczenia i zasobów przedsiębiorstwa, identyfikacja słabych i mocnych stron firmy na tle szans i zagroŜeń rynkowych; Identyfikacja celów strategicznych; Segmentacji konsumentów; Ustalenie optymalnej wiązki instrumentów marketingu-mix; Podział środków i uruchomienie działań marketingowych; Kontrola i ocena podjętych działań. Istotnym elementem w doborze odpowiedniej strategii oraz w późniejszym jej wdraŜaniu jest sam proces decyzyjny. Podjecie słusznej decyzji przez menedŜera nie jest sprawą łatwą, a jeśli przedsiębiorstwo działa na rynku międzynarodowym, proces ten jest bardzo złoŜony. W takiej sytuacji decyzję podejmowane są nie przez jednego lecz przez grupę menedŜerów. Decyzje takie podejmowane są w oparciu o opinie ośrodków badawczych, a takŜe o wyniki przeprowadzonych badań. MenadŜerowie działający w przedsiębiorstwach międzynarodowych podejmując decyzje powinni posiadać informacje o charakterze operatywnym i specjalnym. Informacje o charakterze operatywnym są gromadzone w sposób ciągły i wykorzystywane w podejmowaniu decyzji dotyczących powtarzających się działań na rynku, natomiast informacje specjalne (problemowe) pozwalają określić przyszłe 1 K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe , PWE, Warszawa 2004, s. 74
(…)
…, w którym przedsiębiorstwo funkcjonuje.
Przedsiębiorstwo działające na rynku międzynarodowym boryka się
z wieloma problemami, do głównych problemów zaliczyć naleŜy:
Brak uzyskania w niektórych krajach informacji wtórnych –
w niektórych krajach występuje brak archiwizacji danych do potrzeb
marketingowych. Problem ten w duŜej mierze dotyczy krajów słabo
rozwiniętych, gdzie występuje duŜy problem z uzyskaniem danych…
….
Przedsiębiorstwo działające na rynku międzynarodowym
z wieloma problemami, do głównych problemów zaliczyć naleŜy:
boryka
się
Brak uzyskania w niektórych krajach informacji wtórnych –
w niektórych krajach występuje brak archiwizacji danych do potrzeb
marketingowych. Problem ten w duŜej mierze dotyczy krajów słabo
rozwiniętych, gdzie występuje duŜy problem z uzyskaniem danych
statystycznych. Problem dotyczy równieŜ…
… specjalne (problemowe) pozwalają określić przyszłe
1
K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 2004, s. 74
kierunki rozwoju przedsiębiorstwa2. Przy tak duŜej ilości informacji potrzeby jest
odpowiedni sposób (system) ich gromadzenia, przetwarzania oraz archiwizacji.
Działania takie mają na celu bardzo szybkie przetworzenie odpowiednich informacji
i w jak najkrótszym czasie dostarczenie…
…
na temat zwrotów i reklamacji);
4
Zob. Badania rynkowe i makretingowe, praca zbiorowa pod red. J. Kramer, PWE, Warszawa 1994, s. 195-200
Podsystemu wywiadu marketingowego, który umoŜliwia zbieranie
informacji o otoczeniu firmy i zachodzących w nim zmianach (informacje
o klientach od przedstawicieli handlowych, przegląd specjalistycznych
czasopism, lektura prasy, uczestnictwo w targach, kongresach itp…
… w przedsiębiorstwach międzynarodowych pełnią w nich
istotna funkcję. DuŜa zmienność kulturowa, geograficzna, społeczno – socjologiczna
oraz demograficzna ludności w róŜnych częściach świata wymusza na
przedsiębiorstwach przeprowadzanie dokładnych badań w celu podjęcia słusznych
decyzji.
Podejmując analizę pojęć związanych z zakresem międzynarodowych badań
marketingowych, naleŜy równieŜ zwrócić uwagę na pojecie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)