Międzynarodowe badania marketingowe - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Międzynarodowe badania marketingowe - wykład - strona 1 Międzynarodowe badania marketingowe - wykład - strona 2 Międzynarodowe badania marketingowe - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Moduł III  Międzynarodowe badania marketingowe    1.  Rola  badań  marketingowych  w  zintegrowanej  komunikacji  marketingowej     Kluczowym  czynnikiem  wpływającym  na  sukces  działań  marketingowych  podejmowanych  przez  przedsiębiorstwo  są  badania  marketingowe.  Badania  marketingowe warunkują strategiczne decyzje przedsiębiorstwa.   Współczesne  otocznie  przedsiębiorstw  nie  jest  spójne  i  trudno  jest  bez  odpowiedniej  analizy  podjąć  słuszne  decyzje.  Informacje  o  otoczeniu  słuŜą  do  formułowania  strategii  działania  przedsiębiorstwa  na  rynku.  Jak  waŜna  jest  strategia  dla  prawidłowego  funkcjonowania  przedsiębiorstw  nie  trzeba  udowadniać,  naleŜy  zauwaŜyć,  Ŝe  strategia  określa  kierunek  rozwoju  przedsiębiorstwa.  W  późniejszych  etapach strategia wpływa równieŜ na działania marketingowe, określając ich kierunek  działań.   Procedura  budowy  i  realizacji  kaŜdej  strategii  marketingowej  składa  się   z następujących faz 1:      Analiza  otoczenia  i  zasobów  przedsiębiorstwa,  identyfikacja  słabych   i mocnych stron firmy na tle szans i zagroŜeń rynkowych;    Identyfikacja celów strategicznych;    Segmentacji konsumentów;    Ustalenie optymalnej wiązki instrumentów marketingu-mix;    Podział środków i uruchomienie działań marketingowych;    Kontrola i ocena podjętych działań.    Istotnym  elementem  w  doborze  odpowiedniej  strategii  oraz  w  późniejszym  jej  wdraŜaniu  jest  sam  proces  decyzyjny.  Podjecie  słusznej  decyzji  przez  menedŜera  nie  jest sprawą łatwą, a jeśli przedsiębiorstwo działa na rynku międzynarodowym, proces  ten jest bardzo złoŜony. W takiej sytuacji decyzję podejmowane są nie przez jednego  lecz  przez  grupę  menedŜerów.  Decyzje  takie  podejmowane  są  w  oparciu  o  opinie  ośrodków badawczych, a takŜe o wyniki przeprowadzonych badań.   MenadŜerowie  działający  w  przedsiębiorstwach  międzynarodowych  podejmując  decyzje  powinni  posiadać  informacje  o  charakterze  operatywnym   i specjalnym. Informacje o charakterze operatywnym są gromadzone w sposób ciągły   i  wykorzystywane  w  podejmowaniu  decyzji  dotyczących  powtarzających  się  działań  na  rynku,  natomiast  informacje  specjalne  (problemowe)  pozwalają  określić  przyszłe                                                    1 K. Karcz,  Międzynarodowe badania marketingowe , PWE, Warszawa 2004, s. 74 

(…)

…, w którym przedsiębiorstwo funkcjonuje.
Przedsiębiorstwo działające na rynku międzynarodowym boryka się
z wieloma problemami, do głównych problemów zaliczyć naleŜy:
Brak uzyskania w niektórych krajach informacji wtórnych –
w niektórych krajach występuje brak archiwizacji danych do potrzeb
marketingowych. Problem ten w duŜej mierze dotyczy krajów słabo
rozwiniętych, gdzie występuje duŜy problem z uzyskaniem danych…
….
Przedsiębiorstwo działające na rynku międzynarodowym
z wieloma problemami, do głównych problemów zaliczyć naleŜy:
boryka
się
Brak uzyskania w niektórych krajach informacji wtórnych –
w niektórych krajach występuje brak archiwizacji danych do potrzeb
marketingowych. Problem ten w duŜej mierze dotyczy krajów słabo
rozwiniętych, gdzie występuje duŜy problem z uzyskaniem danych
statystycznych. Problem dotyczy równieŜ…
… specjalne (problemowe) pozwalają określić przyszłe
1
K. Karcz, Międzynarodowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 2004, s. 74
kierunki rozwoju przedsiębiorstwa2. Przy tak duŜej ilości informacji potrzeby jest
odpowiedni sposób (system) ich gromadzenia, przetwarzania oraz archiwizacji.
Działania takie mają na celu bardzo szybkie przetworzenie odpowiednich informacji
i w jak najkrótszym czasie dostarczenie…

na temat zwrotów i reklamacji);
4
Zob. Badania rynkowe i makretingowe, praca zbiorowa pod red. J. Kramer, PWE, Warszawa 1994, s. 195-200
Podsystemu wywiadu marketingowego, który umoŜliwia zbieranie
informacji o otoczeniu firmy i zachodzących w nim zmianach (informacje
o klientach od przedstawicieli handlowych, przegląd specjalistycznych
czasopism, lektura prasy, uczestnictwo w targach, kongresach itp…
… w przedsiębiorstwach międzynarodowych pełnią w nich
istotna funkcję. DuŜa zmienność kulturowa, geograficzna, społeczno – socjologiczna
oraz demograficzna ludności w róŜnych częściach świata wymusza na
przedsiębiorstwach przeprowadzanie dokładnych badań w celu podjęcia słusznych
decyzji.
Podejmując analizę pojęć związanych z zakresem międzynarodowych badań
marketingowych, naleŜy równieŜ zwrócić uwagę na pojecie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz