Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1323
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej - wykład - strona 1 Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej - wykład - strona 2 Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Wykład nr 1 07.10.2008
Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej
SIM - struktura, w której ramach w interakcje wchodzą ludzie, urządzenia i pracownicy a w efekcie powstaje uporządkowany przepływ odpowiednich informacji wewnętrznych i zewnętrznych pomagających w podejmowaniu decyzji marketingowych.
Co umożliwia SIM?
Ustalenie jakie informacje są potrzebne do podjęcia decyzji
Zgromadzenie informacji
Przetworzenie danych
Przetrzymywanie i ponowne wykorzystanie danych
Podsystemy SIM:
Podsystem ewidencji i rachunkowości wewnętrznej gromadzi dane operacyjne dotyczące bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Podsystem wywiadu marketingowego umożliwia zbieranie informacji o otoczeniu firmy i zachodzących w nim zmianach
Podsystem badań marketingowych Podsystem modeli pozwala przetworzyć zgromadzone dane Podsystem badań marketingowych służy do rozwiązywania specyficznych problemów decyzyjnych przedsiębiorstwa
Co wyróżnia podsystem badań marketingowych spośród innych podsystemów SIM?
Definicje badań marketingowych.
Dwa podstawowe nurty w literaturze:
Definicje kładące nacisk na kolejne etapy procesu badawczego
Definicje kładące nacisk na decyzyjny aspekt badań
Ujecie pierwsze:
Badania marketingowe to systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania, oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych.
Ujecie drugie:
Badania marketingowe to „funkcja” łącząca konsumentów, klientów i otoczenie z marketerem poprzez informację wykorzystywana w celu określenia i identyfikacji szans rynkowych i problemów, generowania zmian, oceny działalności marketingowych, kontroli reakcji programów i lepszego zrozumienia marketingu jako procesu.
Odrębność badań marketingowych w porównaniu z badaniami stosowanymi w innych dziedzinach wiedzy:
Właściwy dla siebie obiekt badań (procesy, zjawiska zachodzące w systemie marketingowym, obejmującym dana organizacje, jej rzeczywistych i potencjalnych klientów i konsumentów, konkurentów itd.)
Rola jaka pełnią w zarządzaniu przedsiębiorstwem - są elementem systemu informacji marketingowej, a głównym kryterium ich podejmowania nie jest ciekawość badacza ale luka informacyjna
Interdyscyplinarny charakter badań marketingowych (psychologia, socjologia, statystyka, ekonometria)
Decyzja o podjęciu badań marketingowych:


(…)


Badania instrumentów oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek (testy reklam)
Badania rezultatów działania przedsiębiorstwa
Kryterium rodzaju źródeł informacji, które zostaną wykorzystane w badaniach
Badania „zza biurka” (wtórne, pośrednie)
Badania w terenie (pierwotne, bezpośrednie)
Typ i szczegółowość problemów Eksploatacyjne
Eksploracyjne (opisowe i przyczynowo skutkowe np. czemu sprzedaż spada…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz