Wykład - definicja decyzji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 364
Wyświetleń: 875
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - definicja decyzji - strona 1 Wykład - definicja decyzji - strona 2 Wykład - definicja decyzji - strona 3

Fragment notatki:

BADANIA MARKETINGOWE - WYKŁAD 1
Prof. UE dr hab. Andrzej Bajdak
Decyzja→ dokonany przez podejmującego decyzję, wolny wybór przyszłego zachowania się ↓ w szczególności, wybór spośród 2 wariantów działania, jednego wariantu, według którego będzie postępował decydent i/ lub wykonawca decyzji
Sytuacja decyzyjna→ układ zewnętrznych, w stosunku do podejmującego decyzję, stanów ↓ rzeczy lub zmian w tych stanach, które wywołują potrzebę podjęcia decyzji i towarzysza procesowi jej podejmowania.
Problem decyzyjny→ uświadomienie przez podejmujących decyzję zadanie, które jest następnie rozważane w procesie podejmowania decyzji.

Wyszukanie i analiza możliwych wariantów zachowania się decydenta i/ lub wykonawców działania→ im ważniejsza decyzja, tym więcej alternatywnych możliwości trzeba rozpatrzyć

Wybór wariantu którego działanie będzie przybiegało
Zatem reasumując [na proces decyzyjny składa się]:
Sytuacja decyzyjna
Problem decyzyjny Wyszukanie i analiza wariantów Podjęcie decyzji
Typy decyzji:
Standardowe- powtarzają się periodycznie, odznaczają się algorytmami złożonymi z niewielu kroków i wymagają stosunkowo niewielkich informacji. Nie angażują wielu środków, ale wymagają ciągłości i powtarzalności informacji.
Podstawowe- występują nieregularnie lub stosunkowo rzadko i wymagają algorytmów złożonych z wielu często skomplikowanych kroków i obfitej, urozmaicanej informacji.
Informacja marketingowa→ wszelka informacja wykorzystywana w procesie marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem, przenosząca wiedzę, która pozwala redukować niepewność decyzji związanych z realizacją marketingu strategicznego i operacyjnego.
Cechy dobrej informacji:
Wiarygodna
Aktualna
Dokładna
Pełna (kompletna)
Trafna
Porównywalna
Odpowiednio zredagowana
Przekazywana w prostej formie
Dostarczana w odpowiednim czasie
Rodzaje informacji ( ze względu jakiemu służą):
Informacje operatywne- systematycznie zbierane i wykorzystywane do podejmowania decyzji dotyczących powtarzających się procesów. Gromadzone i przetwarzane przez pracowników przedsiębiorstwa
Informacje specjalne (problemowe)- pozwalają określić przyszłe kierunki przedsiębiorstwa, poznać przyczyny występowania pewnych zjawisk przewidzieć prawdopodobne reakcje nabywców na działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorstwo. Mogą być przetwarzane i gromadzone przez pracowników przedsiębiorstwa lub przez agencje badawcze.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz