Metody ustalania cen-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1939
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody ustalania cen-opracowanie - strona 1 Metody ustalania cen-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Metody ustalania cen:
Metoda popytowa - uwzględnia się to ile klient jest w stanie zapłacić za produkt, za tyle sprzedajemy. Analizujemy i mierzymy percepcję nabywców i można otrzymać wynik ogólnego postrzegania wartości produktu i wykorzystać go do ustalania cen. Poprzez licytację np. przez allegro; Metody orientowane na konkurencję
Metody kosztowe Strategia cen zorientowanych na popyt - zakłada wysoką cenę, gdy popyt jest duży, a niski, gdy popyt jest niewielki, mimo że koszty jednostkowe … . uwzględniamy: elastyczność cenowa popytu, Popyt sztywny - nie zmienia się mimo zmiany cen. Trumny, sól, Popyt nieelastyczny - wzrost ceny powoduje zmniejszenie popytu, ale o mały procent. Popyt elastyczny - zmiana ceny powoduje zmianę popytu
Dyskryminacja cenowa - Rożnym grupom klientów oferuje się różne ceny. Można ją stosować, gdy jest możliwość dokładnej segmentacji rynku (podzielenie na jednolite segmenty). Są pewne elementy, których nie można dyskryminować. Dyskryminacja ma przynieść jakiś cel: np. studenci mają zniżki bo mają się uczyć. Strategia dyskryminacji na bazie konsumenta - jednej grupie konsumentów sprzedajemy taniej, a drugiej drożej. Strategia dyskryminacji na podstawie wersji produktu - różne wersje tego samego produktu są sprzedawane po różnych cenach.
Strategia dyskryminacji na podstawie miejsca zakupu - wiąże się z koniecznością uwzględniania zróżnicowanych kosztów transportów. Strefowe zróżnicowanie cen - odmienne ceny w zależności od położenia miejsca świadczenia.
Strategia dyskryminacji przy uwzględnieniu czynnika czasu - oparta na stosowania dyskonta, czyli redukcji ceny zachęcającej do zakupu zależności od terminu zakupu. Ustalanie cen w oparciu o koszty Koszt - wyrażone w pieniądzu zużycie czynników produkcji (ziemia, praca, kapitał). Metody orientowane na konkurencje - nasze ceny nie będą się rażąco odchylały od konkurencji. Cena postulowana - to co chce się dostac za dany produkt. Adaptacja cen postulowanych do ceny rzeczywistej - dażenie do redukcji ceny na celu zachęcenie potencjalnych klientów do intensyfukktacji… Dyskonto ilościowe - zniżka, obniżenie ceny w zamian za coś. Dyskonto niekumulatywne - obniżamy z jednorazowy zakup dużej partii towarów. Dyskonto kumulatywne - sumuje się, dla stałych klientów dotyczy wielorazowych transakcji, gdy przekroczy się próg zakupionych produktów wtedy taniej
Dyskonto czasowe - taniej poza sezonem Dyskonto funkcjonalne - redukcja cen dla pośredników np. hurtownikow. Marketing i reklama (K8) ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz