Metoda popytowa Firma musi znać cenową elastyczność popytu Jak również cenową elastyczność substytutów Znajomość postępowań i zamierzeń klientów POSTRZEGANA WARTOŚĆ PRODUKTU= subiektywna ocena nabywców dot. wartości produktu Metoda popytowa Wysoki popyt= wysoka cena Niski popyt= niska cena Dyskryminacja cenowa- ten sam produkt, może być sprzedawany po różnych cenach Dyskryminacja cenowa
Dyskryminacja wg konsumentów-różne ceny dla różnych segmentów (studenci, emeryci)
Dyskryminacja wg wersji produktu-niewielkie różnice w produkcie, duże w cenie (np. samochody, PKP-klasy przedziałów)
Dyskryminacja wg marki (wizerunku)-podobna jakość kosmetyków, ogromne różnice cen Dyskryminacja cenowa Dyskryminacja wg miejsca zakupu-niższe ceny w sklepach na peryferiach miasta Dyskryminacja strefowa-różne ceny biletów w samolocie, teatrze Dyskryminacja wg czasu zakupu-tańsze bilety kinowe w trakcie tygodnia, tańsze hotele w weekend
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)