Metody konsumenckie, sem VI

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 994
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody konsumenckie, sem VI - strona 1

Fragment notatki:

Metody konsumenckie w analizie sensorycznej
Ocena zachowań konsumenckich i czynników na nie wpływających jest podstawowym zadaniem badań rynkowych. Badania takie są przedmiotem zainteresowań nie tylko producentów żywności, ale również żywieniowców i lekarzy. Konsumencka ocenę jakości można przeprowadzić poprzez pomiar: preferencji, akceptacji i pożądalności.
Akceptacja - stosunek do ocenianego produktu, wyrażający się jego przyjęciem lub odrzuceniem. Preferencja - wyróżnienie jednego produktu spośród wszystkich badanych lub danie pierwszeństwa jednemu produktowi przed innymi, przy założeniu, że są to produkty podobnego typu. Konsument wybiera jeden produkt spośród wszystkich przedstawionych do oceny lub szereguje produkty
Pożądalność - odzwierciedlenie emocjonalnego stosunku konsumenta do ocenianego produktu (stopień w jakim go lubi bądź nie lubi). Pomiar wykonuje się z zastosowaniem skali hedonicznej
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz