To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Materialne środki świadczenia usług - nieruchomości i ruchomości stosowane przez firmy świadczące usługi w profesjonalnej działalności. Można podzielić na te, których używa się na zapleczu firmy usługowej i te, do których klient ma bezpośredni dostęp. To co widzimy wyrabia nam opinie w jednym momencie. Personel - chwile prawdy, czyli bezpośrednie kontakty pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą decydują w istocie w mierze o postrzeganiu przez nabywcę poziomu jakości kupowanej usługi. Wyróżnia się standaryzację i empowerment (upełnomocnienie) zalezą od takich czynników: Strategia rynkowa
Rodzaj interakcji z klientem - jeśli są krótkie i czy gęste to standaryzacja. Gdy klient prestiżowy i ma czas to relacje indywidualne. Technologia świadczenia usług - usługa zautoryzowana to standaryzacja, jeśli Duzy udział czynnika ludziego to upełnomocnienie. Charakter otoczenia - niezmieniające się to standaryzacja, otoczenie dynamiczne to nie ma sensu wprowadzac standaryzacji. Cechy prawników - nie każdy nadaje się do tego by standardowo pracować. Proces usługowy - jednym z najbardziej istotnych źródłem sukcesu przedsiębiorstw usługowych wydaje się być umiejętność planowania i sprawnej realizacji procesu usługowego. Sposób świadczenia usługi, krok po kroku jak klient jest traktowany. Proces usługowy może przybrać postać drzewa, scenariusza rozmowy. Współusługobiorca - jednocześnie dzielimy z nim jakaś usługę np. usługi kulturalne w większości. Uzyskanie przychylność nabywców dzięki pozytywnemu postrzeganiu innych usługobiorców jako współuczestników procesu świadczenia usługi. Tworzy się określone grupy współusługobiorców np. selekcja do klubu, Współusługobiorcy, którzy są bogatsi o wyższym statusie społecznym, mogą podnosić prestiż (Mc CAFE) lub przynosić negatywne efekty (żule w komunikacji miejskiej).
Kształtowanie trwałych relacji z klientami - tworzenie trwałych relacji z klientami to ważny sposób przydawania wartości składanej ofercie (Lęk przed nowością - klient boi się wizyty u nowego stomatologa czy dentysty, bo nie jest pewien jaki będzie efekt.) Dodatkowe korzyści, jakie osiąga nabywca mogą mieć charakter finansowy (np. 5 rzecz 10% taniej; 10 przejazd taksówka gratis), społeczny (budowanie społeczności wokół usługi np. systemy lojalnościowe, portale społecznościowe - tutaj firmy tworzą fanpage) strukturalny.
Gwarancje - gwarancje firm usługowych często nie tyle mają bezpośredni wpływ na podejmowanie przez klientów decyzji zakupu, ile konsolidują personel firmy wokół celu utrzymania pożądanego poziomu jakości usług. Asortyment i usługi dodatkowe - asortyment charakteryzują dwa podstawowe wymiary:
(…)
… na podejmowanie przez klientów decyzji zakupu, ile konsolidują personel firmy wokół celu utrzymania pożądanego poziomu jakości usług. Asortyment i usługi dodatkowe - asortyment charakteryzują dwa podstawowe wymiary:
Szeroko kość - to liczba linii usług oferowanych w asortymencie (np. w ramach usług logistycznych oferujemy usługi spedycji, transportu i logistyki) Głębokość - to jest liczba odmian produktu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)