Marketingowe kampanie społeczne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 161
Wyświetleń: 1057
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketingowe kampanie społeczne - strona 1 Marketingowe kampanie społeczne - strona 2 Marketingowe kampanie społeczne - strona 3

Fragment notatki:


Marketingowe kampanie wyborcze - marketing polityczny może być rozumiany jako zespół teorii metod, technik i praktyk społecznych mających na celu przekonanie obywateli, by udzielali poparcia polityką.
PODEJŚCIE MARKETINGOWE
Marketing polityczny = sprzedaż + promocja + reklama
Dojrzałe kampanie marketingowe - wysoki stopień profesjonalizacji ( metody + techniki )
Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy - wprowadzenie orientacji marketingowej do polityki
Marketing polityczny - techniki mające za cel dostosowanie kandydata do jego potencjalnego elektoratu, spopularyzowanie go.
Analiza rynku politycznego - pierwszy etap kampanii
Cel: uzyskanie jak najwięcej informacji na temat wyborców oraz przeciwników w wyborczym wyścigu. Analiza rynku umożliwia segmentacje rynku wyborców, wybór wyników docelowych pozycjonowanie rynku wyborczego.
Narzędzia analizy: sondaże
Sondaże:
- XIX/XX
- 1932 - George Gallup - pierwsze badania sondażowe oparte na metodzie antenowej
- 1960 ( pierwsza debata telewizyjna ) - wykorzystanie sondaży w kampanii wyborczej - badania dla Johna Kennediego. Instytucjonalizacji sondaży przez prezydenta Lynoona Johsona;
Pollsterzy:
- specjaliści od sondaży
- analityczni tłumacze, wielcy stratedzy, wyrocznie delfickie
Sondaże są w dzisiejszych czasach obsesją każdego White House.
Metody marketingu w kampanii wyborczej:
Segmentacja
Targeting
Pozycjonowanie
Segmentacja - podział rynku wyborców Podział elektoratu na osobne bloki wyborców i tworzenie odpowiedniego programu wyborczego - wszyscy są podzieleni na segmenty, do których kandydat chce dotrzeć ze swoim przekazem;
Podział na segmenty w 3 etapach:
- badanie rynku ( segment posiada te same cechy )
- analiza wyników
- opis segmentów
Kryteria segmentacji: Przeciwnicy, zwolennicy, niezdecydowani
- profilowanie segmentów pod względem postaw, zachowań, cech demograficznych
Opis segmentów: cechy nabywców, ich potrzeby, wymagania, charakterystyczne motywy;
Proces segmentacji zmierza do wyboru czynników docelowych ( docelowych grup wyborców ). Segmentacja stanowi podstawową przesłankę do przejmowania strategii partii.
Targeting - zdefiniowanie rynku docelowego
Dotarcie do odpowiedniej publiczności z odpowiednim przekazem i przez odpowiednie medium w odpowiednim czasie
Cele: określenie i dotarcie do wyborców z odpowiednim komunikatem i w odpowiednim czasie.
Określenie docelowych segmentów i dotracie do nich.
Formułowanie przekazu, który uzależniony jest od grup docelowych, realizuje się na podstawie pozycjonowania kręgu wyborców.


(…)

… wykorzystywać, słabe ukrywać a z zagrożeniem przeciwdziałać
Badania konkurencji - analiza treści programu kandydata, poznanie słabych stron, stylu, sposobu myślenia. Wizerunek i przesłanek kampanii
3 podstawowe grupy wizerunku politycznego:
Kognitywny - poznanie i wiedza na temat kandydata
Afektywny ( najsilniejszy ) - obejmuje strefę emocji i uczuć , które kandydat wzbudza
Konatywny - związany z aktem woli…
… a odbiorcą. - wydarzenia medialne
- konferencje prasowe
- przeciek kontrolowany
- spin doskonały
Spin doctoring - istnieje bo nie ma prawdy obiektywnej, doradca organizacji, które ma dbać o znaczenie wypowiedzi podopiecznego by były ukazywane w pożądany sposób; Media spinning - zaplanowany ciąg wydarzeń medialnych, który ma przynieść oczekiwany efekt w postaci wygranych wyborów, poprawy wizerunku…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz