Marketing żywności-produkt

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1365
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing żywności-produkt - strona 1 Marketing żywności-produkt - strona 2 Marketing żywności-produkt - strona 3

Fragment notatki:

Marketing żywności PRODUKT Produkt w ujęciu marketingowym to kompleks wartości, które firma oferuje swoim klientom by zaspokoić ich pragnienia. Produkt jest najważniejszym elementem marketingu mix, do strategii produktu dopasowuje się strategię ceny, dyst rybucji i promocji. Produkt - to każda rzecz materialna lub niematerialna, która może być zgłoszona na rynku i zaoferowana do sprzedaży, zostać nabyta i użyta (skonsumowana) zaspokajając czyjąś potrzebę lub pragnienie. Produktem jest każdy obiekt wymiany. Rodzaje produktów Produkt materialny Usługa Osoba Miejsce Organizacja Idea Produkt żywnościowy Codex Allimentarius FAO/WHO - żywność oznacza substancję przetworzoną, półprzetworzoną lub surową, przeznaczoną do spożycia przez człowieka, w tym napoje, gumy do żucia i wszystkie substancje, które były użyte w procesie produkcyjnym, w czasie przygotowania i obróbki, ale z wyłączeniem kosmetyków, wyrobów tytoniowych oraz substancji stosowanych wyłącznie jako lekarstwa. Ś rodki spożywcze ( wg Polskiej ustawy) - to substancje lub ich mieszaniny zawierające składniki potrzebne do odżywiania organizmu ludzkiego i przeznaczone w stanie surowym lub po przetworzeniu do spożycia. Używki - substancje nie zawierające składników odżywczych lub zawierające je w minimalnych ilościach, które jednak ze względu na swoje działanie fizjologiczne i cechy organoleptyczne są przeznaczone do spożycia lub w inny sposób wprowadzone do organizmu. Strategia produktu to proces dostosowywania produktu do obecnych i przyszłych potrzeb i wymagań klientów Ustalanie funkcji produktu (struktury, atrybutów, cech) czyli tego, jakie korzyści ma przynosić produkt klientowi Kształtowanie struktury asortymentowej produktu (asortyment szeroki czy głęboki) Postępowanie z produktem w różnych fazach jego życia Wyposażenie (lub nie) produktu w znak towarowy (marka) Opakowanie produktu i oznaczenia Wprowadzenie starych produktów na nowe rynki Wprowadzenie nowych produktów Poziomy produktu Poziom I - rdzeń produktu, podstawowa korzyść, czyli podstawowa usługa lub pożytek, które nabywca w rzeczywistości kupuje. Poziom II - produkt w formie podstawowej wraz z zestawem korzyści uzupełniających Poziom III - produkt oczekiwany - zbiór cech i korzyści, jakich oczekują odbiorcy decydując się na zakup danego dobra Poziom IV - produkt poszerzony o dodatkowe korzyści, które przyczyniają się do zwiększenia zadowolenia klienta Poziom V - produkt potencjalny - możliwość rozwoju produktu, wszelkie ulepszenia jakim może być poddany produkt w przyszłości. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz